خبرگزاری کار ایران

ایجاد 850 شغل جدید با دو طرح توسعه نساجی در سمنان

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۴۵

نعمت زاده با اشاره به اینکه ظرفیت های تولیدی موجود 60 درصد نیاز کشور را تامین می کند گفت:سرمایه گذاران باید در این صنعت دارد شوند چراکه ایران ظرفیت تبدیل به صادرکننده صنعت نساجی را دارد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت در حاشیه بازدید از طرح های توسعه ریسندگی در سمنان در جمع خبرنگاران صنعت نساجی را صنعتی ارزشمند خواند و گفت: برخی با تبلیغات نادرست نساجی را صنعتی از رده خارج نشان داده اند در حالی که اگر صنایع نساجی با استفاده از تکنولوژی مدرن فعال باشد می تواند صدها هزار شغل ایجاد کند.

نعمت زاده تصریح کرد:در گذشته بی توجهی به نساجی سبب شد که در پارچه و پوشاک نیازمند واردات شویم اما خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که در دولت یازدهم شد زمینه تولید پارچه ،منسوجات و پوشاک ایرانی بیش از پیش فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های تولیدی موجود 60 درصد نیاز کشور را تامین می کند گفت:سرمایه گذاران باید در این صنعت دارد شوند چراکه ایران ظرفیت تبدیل به صادرکننده صنعت نساجی را دارد.از سوی دیگر بانکها و صندوق توسعه ملی نیز باید به این باور برسند که صنعت نساجی سود دهی دارد و با مشارکت در طرح های تولید و توسعه این بخش فرصت های اشتغال پایدار برای کشور را فراهم کنند.

کارخانه نساجی کویر سمنان که با سرمایه گذاری 50 میلیون یورو  در حال حاضر سالانه 11 هزار تن انواع نخ پنبه،پلی استر و ویسکوز تولید می کند از 14 سال پیش تاکنون زمینه اشتغال بیش از 700 نفر را فراهم کرده است.

این کارخانه دو طرح بزرگ تحقیق و توسعه را در دست تکمیل دارد که با راه اندازی آنها زمینه ایجاد شغل برای 850 نفر از مردم سمنان فراهم می شود.

طرح راه اندازی کارخانه کویر جین سمنان و کارخانه ریسندگی درین ریس عنوان این دو برنامه توسعه ای که به ترتیب با سرمایه گذاری 22 و 26 میلیون یورویی در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

کارخانه کویر جین قراراست پس از راه اندازی  سالانه 20 میلیون متر پارچه جین تولید کرده و کارخانه درین ریس نیز پس از راه اندازی ظرفیت تولید 8 هزار تن انواع نخ را خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز