خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

افتتاح و آغاز عملیات بیش از 3000 میلیارد تومان طرح و پروژه در سفر رئیس جمهور به مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۴۲۲

استاندار مازندران گفت: دکتر روحانی، رئیس جمهوری، روز سه شنبه 22 فروردین 96 به منظور افتتاح 2100 میلیارد تومان پروژه و آغاز عملیات اجرایی 900 میلیارد تومان طرح در بخش های مختلف به مازندران سفر می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری٬ ربیع فلاح جلودار٬ استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان، گفت: در سال 95 از همه فرصت ها، ظرفیت ها و امکانات استان برای پیگیری امور جاری و توسعه ای استان بهره گیری شد و مجموعه پرتلاش مدیریتی مازندران، دستگاه های اجرایی، نهادهای مختلف، قوای مقننه و قضاییه و تلاشگران بخش خصوصی نهایت اهتمام خود را راستای عملی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار بردند.

استاندار با بیان این که بر اساس آمار مراجع بالادستی کشور، مازندران در سال 95 همواره رتبه نخست تا سوم را در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارا بوده است و در سال گذشته 54 طرح و پروژه در زمینه اقتصاد مقاومتی در قالب برش استانی در مازندارن اجرا و پیگیری شده است، گفت: همه دستگاه ها بویژه بانک ها در این راستا همکاری مطلوبی داشتند و باید اذعان کرد که امروز تقلیل بهره بانکی به 18 درصد گامی بزرگ از سوی دولت تدبیر و امید برای تقویت تولید بوده است.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال، تصریح کرد: مازندران برای تداوم اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال 96 آمادگی کامل دارد و تنها با تلاش مضاعف، برنامه ریزی و اقدام و عمل می توان این سیاست ها را تحقق بخشید.

رئیس کارگروه اشتغال استان، با اعلام این که در سال 95، بالغ بر 52 هزار شغل در مازندران ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 100 درصد تسهیلات بسته رونق تولید در مازندارن جذب شده است.

ربیع فلاح جلودار، با اشاره به این که مهم ترین دغدغه اشتغال استان، اشتغال دانش آموخته هاست، یاد آور شد: میانگین آمار بیکاری در مازندران در پایان سال 94 در مازندران 12.1 درصد و در پایان سال 95 این رقم 11.6 درصد بوده که نشانگر توفیق نسبی استان در میان دیگر استان های کشور در این راستاست.

دکتر فلاح با اعلام این که 200 میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان و باغداران خسارت دیده از سرمای پاییز سال 95 به استان ابلاغ شده که به زودی برای پرداخت به بانک ها ابلاغ می شود، یاد آور شد: 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض در این خصوص به کشاورزان و باغداران از سوی هیات دولت در کوتاه ترین زمان پرداخت گردید.

وی با بیان این که 5200 طرح و پروژه نیمه تمام به ارزش 4500 میلیارد تومان در مازندران در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است، گفت: بالغ بر 105 میلیارد تومان اعتبار جدید برای شهرداری های استان در بخش های مختلف اخذ شد که به صورت متوازن توزیع خواهد شد و می توان ادعا نمود که مدیریت در دولت یازدهم در مورد غرب، شرق و مرکز مازندران، متوازن و متعادل بوده است.

استاندار مازندران، در فراز دیگری از سخنان خود از سفر دکتر روحانی، رییس جمهوری، در روز سه شنبه 22 فروردین 96 به مازندران خبر داد و تصریح کرد: با حضور دکتر روحانی بالغ بر 2100 میلیارد تومان پروژه افتتاح و عملیات اجرایی 900 میلیارد تومان طرح در بخش های مختلف در استان آغاز خواهد شد.

ربیع فلاح در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که مردم مازندران همواره در عرصه انتخابات مشارکت چشمگیری داشتند، افزود: باید زمینه حضور حداکثری و بیش از پیش مردم استان در انتخابات پیش رو فراهم شود.

گفتنی است در این جلسه که معاونین استاندار مازندران، اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، نمایندگان مردم ساری و میاندورود و دبیر مجمع نمایندگان استان، نوشهر، چالوس و کلاردشت، نور و محمود آباد، قائم شهر، سواد کوه، سواد کوه شمالی، جویبار و سیمرغ به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز