خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر تهران مطرح كرد:

عیدی لطف كارفرما نیست؛ حق اكتسابی كارگران است

کد خبر : ۴۷۳۶۶

كارگران این مبلغ را نه از سر لطف كارفرما، كه از جمله حقوق اكتسابی خود می‌دانند كه توسط مجلس نیز به تصویب رسیده است/ در شرایطی كه دستمزد كارگران به سختی كفاف مخارج ماهانه كارگران را می‌دهد، آنان حساب ویژه‌ای بر حقوق جانبی از جمله عیدی پایان سال باز كرده‌اند.

یک فعال کارگری معتقد است بحران‌های مالی حاصل از كاهش ارزش پول ملی باعث شده كارفرمایان بسیاری از واحد‌های تولیدی تهران برای پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران خود با مشکل مواجه شوند.

اسماعیل حق پرستی دبیر خانه کارگر تهران، با اشاره به اینکه هر ساله با شروع بهمن ماه پرداخت عیدی پایان سال کارگران و مشمولان قانون کار آغاز می‌شود، به ایلنا گفت: در شرایطی كه دستمزد كارگران به سختی كفاف مخارج ماهانه كارگران را می‌دهد، آنان حساب ویژه‌ای بر حقوق جانبی از جمله عیدی پایان سال باز كرده‌اند. این در حالی است كه كارفرمایان بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی علاوه بر پرداخت نکردن حقوق و دستمزد ماه‌های گذشته، برای پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران خود نیز با مشکلات مالی مواجه‌اند.

دبیر خانه كارگر تهران در ادامه به دلایل دیگر محرومیت از عیدی اشاره كرد و افزود: گروهی دیگر از کارگران به سبب اینکه قرارداد مشخصی با کارفرمای خود ندارند از دریافت عیدی و پاداش پایان سال محرومند.

به گفته حق پرستی كارگران برای تهیه پوشاک و ارزاق تعطیلات عید، روی مبلغ عیدی حساب كرده‌اند و این مبلغ را نه از سر لطف كارفرما، كه از جمله حقوق اكتسابی خود می‌دانند كه توسط مجلس نیز به تصویب رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز