خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران مطرح شد؛

تشکیل پاویون فعالیت‌های دانش‌بنیان در ایفپکس۲/ مشارکت‌کنندگان خارجی نمایشگاه ۵۰۰ درصد رشد داشتند

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۳۴۰

رئیس دومین نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران با اشاره به تشکیل پاویون فعالیت‌های دانش‌بنیان در این رویداد، از امضای سه تفاهم‌نامه همکاری با انجمن تولیدات پلیمری ایران، انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سومین نشست خبری دومین نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران صبح امروز با حضور بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، هومن محمدی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و مدیرعامل مجموعه هودیس پارس، غلامرضا شجاع مدیر تشریفات نمایشگاه ایفپکس، موسی خانمرادی مدیر اجرایی نمایشگاه ایفپکس، صادق ولیزاده مدیر آموزش نمایشگاه ایفپکس و جمعی از خبرنگاران در سالن کارآفرینان اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران برگزار شد. 

بابک عابدین، رئیس دومین نمایشگاه ایفپکس در ابتدای این نشست، در سخنانی با تشکر از نهادها و سازمان‌های مختلف همکار در این رویداد، گفت: قبل از هر چیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و دفتر مجامع و تشکل‌های آن تشکر می‌کنم زیرا زمینه‌ای فراهم کردند که یک رویداد جدید در صنعت چاپ شکل بگیرد و در سایه شعار رونق تولید و مهار تورم قدمی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور برداریم.

وی ادامه داد: از اتاق صنایع و معادن، نیروی انتظامی، معاونت دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران، همچنین تشکل‌ها، تعاونی‌ها و انجمن‌های همگن با صنعت چاپ و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای حمایت از این رویداد سپاسگزاریم.

عابدین با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از نمایشگاه ایفپکس، اظهار داشت: با توجه به اینکه در جریان‌سازی‌های ما حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان وجود دارد.اکنون نمایشگا‌ه آینده چاپ ایران در فهرست نمایشگاه‌های مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است. 

وی افزود: در این راستا پاویون فعالیت‌های دانش‌بنیان امسال به صورت تخصصی و ویژه در نمایشگاه ایفپکس با حضور جمعی از فعالان دانش‌بنیان در صنعت چاپ دایر خواهد شد. 

عابدین همچنین به حضور ۱۱ تشکل همگن حوزه چاپ، نشر، بسته‌بندی و صنایع وابسته در این رویداد اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه سه تفاهم‌نامه همکاری با انجمن تولیدات پلیمری ایران، انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی امضا خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه‌ها خاطرنشان کرد:‌ اتصال فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی به تولیدکنندگان صنایع پلیمری و تشکیل کلینیک بسته‌ّبندی صنایع پلیمری، ارتباط با تولیدکنندگان نوشت‌افزار با توجه به همپوشانی فعالان این حوزه با یکدیگر و تولید بسته‌بندی‌های مناسب اسباب‌باز‌ی‌های فکری برای تولیدکنندگان این حوزه از جمله محورهای این تفاهم‌نامه‌ها خواهد بود.

عابدین با بیان اینکه فضای کلی نمایشگاهی ایفپکس حدود ۱۰ هزار مترمربع است، ابراز داشت: امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی فضا و غرفه‌ها را شاهد بودیم که نشان‌دهنده رشد صعودی نمایشگاه آینده چاپ ایران است، البته هدف ما این است که در دوره پنجم برگزاری، حداقل ۳۰ درصد غرفه‌داران خارجی باشند.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، امسال در حوزه مشارکت‌کنندگان خارجی رشد ۵۰۰ درصدی را شاهد هستیم که این موضوع با توجه به شرایط بسیار خوب ایران در منطقه و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و نشان‌دهنده این است که ایفپکس به دنبال راه‌حل‌هایی برای ارتباط اقتصادی ایران با همتایان بین‌المللی خود است.

وی به حضور هیات‌های تجاری چاپ و بسته‌بندی در این نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: امسال هیات‌های تجاری از عراق، افغانستان، عمان و غنا در نمایشگاه حضور دارند.

موسی‌ خانمرادی، مدیر اجرایی دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران نیز در سخنانی از آغاز غرفه‌سازی شرکت‌ها از روز گذشته همزمان با عید غدیر خبر داد و یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار غرفه‌سازی تا یکشنبه به پایان می‌رسد، امسال سالن E۱ به صورت کامل در اختیار ایفپکس قرار دارد و در فضایی به وسعت ۴ هزار و ۷۹۰ مترمربع حدود ۹۰ غرفه به ارائه محصولات و نوآوری‌های خود خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه امسال فعالان حوزه چاپ و ملزومات، رسانه‌های تخصصی صنعت چاپ، تشکل‌های این حوزه همچنین ماشین‌سازان بزرگ صنعت چاپ به عرضه توانمندی‌های خود خواهند پرداخت.

در ادامه نشست نیز غلامرضا شجاع با اشاره به مشارکت و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برپایی این رویداد، بیان کرد: ما در سال گذشته شاهد یکی از بی‌نظیرترین افتتاحیه‌های نمایشگاهی در ایفپکس یک بودیم، که نشان‌دهنده دانش و تسلط مدیران اجرایی و برگزارکنندگان این رویداد است.

وی ادامه داد: با توجه به استانداردسازی‌های جهانی فعالیت‌ها و اقدامات این رویداد، به زودی عنوان ایفپکس در «یوفی» سازمان جهانی برگزارکنندگان رویدادها، مراکز نمایشگاهی سراسر جهان، سازمان‌های نمایشگاهی بین‌‌المللی و ملی و همینطور شرکای انتخابی صنعت نمایشگاهی قرار خواهد گرفت.

همچنین صادق ولیزاده، مدیر آموزشی این رویداد نیز با اشاره به فعالیت‌های اتاق فکر کمیسیون آموزشی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ طی سه ماه گذشته، گفت: شش کارگاه تخصصی با عنوان «تحول نرم‌افزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی»، «نقش چاپ امنیتی جهت حفاظت از برند و فرآیندهای ضدجعل در آینده صنعت»، «جایگاه ساختار طراح در آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی»، «جایگاه مرکب در پایداری و سلامت بسته‌بندی»، «روند دیجیتال‌سازی چاپ صنعتی و تکنولوژی‌های نوین در آینده صنعت چاپ» و «تفکر استراتژیک در استفاده از فناوری‌های نوین آینده صنعت چاپ» در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی درباره فعالیت‌های آموزشی‌ شرکت ایران‌روتاتیو نیز اظهار داشت: این مجموعه چهار کارگاه آموزشی «دستاوردهای نوین در حوزه آنیلوکس و داکتربلید»، «گرایشات و راهکارهای نوین در صنعت لیبل»، «صنعت چاپ ۴.۰» و «قدرت قطعات اورجینال و ملزومات استاندارد» برگزار می‌کند.

امیرهومن محمدی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و مدیرعامل شرکت هودیش پارس نیز در سخنانی با تشکر از تلاش رسانه‌ها برای بازتاب اخبار نمایشگاه ایفپکس، تصریح کرد: امیدوارم برگزاری این رویداد پررونق و خوب به دستاوردها و توانمندی‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور کمک کند و موجب رشد روزافزون آن شود.

هادی حسینی‌نژاد، مدیر روابط عمومی نمایشگاه آینده چاپ ایران نیز در بخش دیگر این نشست با تشکر از تلاش رسانه‌های مختلف برای پوشش اخبار نمایشگاه ایفپکس، خاطرنشان کرد: ما بعد از اولین دوره نمایشگاه، تولید محتوای اطلاع‌رسانی خود را ادامه دادیم و از اسفند ماه سال گذشته تاکنون سه نشست خبری برای این رویداد برگزار شده است.

ایجاد یک فضای تخصصی و حرفه‌ای 

بخش دیگر این نشست به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت، عابدین در پاسخ به سوالی درباره حضور فعالان حوزه نشر در این نمایشگاه، ابراز داشت: در تلاشیم این رویداد به یک مرکز و مرجع نمایش توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های صنعت چاپ ایران در منطقه تبدیل شود، صنعت نشر برای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی اهمیت دارد، زیرا بخشی از حوزه چاپ را شامل می‌شود، ما امسال شاهد حضور ۲ ناشر بزرگ بین‌المللی و چاپخانه‌های فعال در حوزه نشر در نمایشگاه امسال هستیم.

وی افزود: بحث فرهنگ، ترویج فرهنگ  نشر برای ما اهمیت زیادی دارد، این مساله در نمایشگاه دیده شده است و شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران امسال همراه ما است و غرفه دارد تا بتوانیم در کنار هم در حوزه نشر صادراتی کشور فعالیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به حضور شرکت چن‌مینگ در نمایشگاه امسال، بیان کرد: توجه به زنجیره تامین برای ما اهمیت زیادی دارد، این شرکت ۵۰ درصد نیاز کشور به حوزه کاغذ تحریر را در کشور تامین می‌کنند و امیدواریم در آینده بتوانیم بخش زیادی از نیاز ناشران را پاسخ دهیم و به دنبال راهکارهای کاهش هزینه برای ناشران با هدف توسعه بازارهای صادراتی باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره کمک این نمایشگاه به حوزه چاپ و بسته‌بندی، یادآور شد: صنایع چاپ و بسته‌بندی ما در سخت‌ترین شرایط خیلی خوب عمل کردند و به فعالان این حوزه افتخار می‌کنیم، بسیاری از شرکت‌های خارجی از دیدن توانمندی‌ها و فناوری‌های نوین موجود در صنعت چاپ ما در ایران تعجب می‌کنند.

به گفته عابدین، ما با اطلاع‌رسانی و حضور مستمر در رویدادهای بین‌المللی تلاش داریم توانمندی‌های خود را به دنیا معرفی کنیم، تنها کسی که می‌تواند را منزوی کند، خودمان هستیم. بخش خصوصی تا جایی که می‌تواند اجازه نمی‌دهد کسی جلوی فعالیت‌هایش را بگیرد، در این میان حمایت‌های دولتی در این حوزه از روند اقتصادی تولیدی ایران خوب است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش ایفپکس در توسعه بازارهای صادراتی ایران، عنوان کرد: یکی از بزرگترین اهداف ما برای چاپ و بسته‌بندی نمایشگاه آینده چاپ ایران این بود که یک فضای تخصصی و حرفه‌ای با ارتباطات منظم ایجاد کنیم، تلاش داریم فرایندی ایجاد کنیم که به رشد و توسعه تولید در صنعت چاپ و صنایع وابسته به آن منجر شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه ما یک نمایشگاه عمومی نیست بلکه یک نمایشگاه B۲B است، به دنبال این هستیم تا فضایی ایجاد شود که فعالان اقتصادی دو سر صنعت در زنجیره تامین و مصرف با هم ارتباط بگیرند و نیازهای خود را بیان کنند تا خلاءهای موجود در این حوزه شناسایی و سپس رفع شود. 

دومین نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز