خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

افزایش ظرفیت سردخانه‌های کشور به چهار‌ونیم میلیون تن در دولت‌یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۳۳۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت سردخانه‌های کشور تا سال 92 سه میلیون تن بوده که اکنون این ظرفیت به چهار‌ونیم میلیون تن رسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمود حجتی در حاشیه افتتاح پروژه‌های استان گیلان که با حضور حجت‌الاسلام روحانی ریاست‌جمهوری کشور انجام شد ضمن تبریک سال نو گفت: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری از مهمترین  اولویت‌های استان است که بالغ بر 70 میلیارد آن پرداخت شده و مابقی آن به‌زودی پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بیان داشت: با اجرای این ده‌هزار هکتار ،سطح اراضی تجهیز شده استان به 77 هزار هکتار می‌رسد که 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان است که امیدواریم با توجه به مصوبه سفر ریاست‌جمهوری، سالی ده هزار هکتار را به 50 هزار هکتار اضافه کنیم.

حجتی درباره این طرح افزود: از آثار اجرایی این طرح مبلغ افزایش بهره‌برداری آب است که با توجه به تجهیز و نوسازی، کاهش 15 درصدی مصرف آب را خواهیم داشت.

وی به کاشت و نشای اراضی به‌صورت مکانیزه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قطعات به‌صورت هندسی تدوین می‌شوند امکان کشت دوم در اراضی تجهیز شده امکان‌پذیر خواهد شد که این امر هم در افزایش محصول در واحد سطح و هم در اقتصاد کشور تاثیر به‌سزایی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی طرح دوم را پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود که با توجه به ارزیابی اولیه‌ای که درسطح کشور به‌عمل آمده بالغ بر یک میلیون تن ظرفیت بالقوه در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 95 حدود 370 قفس در داخل دریا با ظرفیت 15 هزار تن ایجاد شده که برای استان 45 هزار تن در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده بود.

حجتی کشتارگاه صنعتی طیور پیشرفته همراه سردخانه را طرح سوم عنوان کرد و افزود: این کشتارگاه با ظرفیت تولید 6 هزار قطعه در ساعت با 2 خط تولید و تولید روزانه 150 تن در روز با سرمایه‌گذاری بالغ بر60 میلیارد تومان  توسط بخش‌خصوصی افتتاح خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره سردخانه مذکور تصریح کرد: ظرفیت سردخانه‌های کشور تا سال 92 سه میلیون تن بوده که اکنون این ظرفیت به چهارونیم میلیون تن رسیده است.

وی در پایان به ظرفیت سردخانه‌های استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت سردخانه‌های استان گیلان در سال93 سه هزارتن بوده و در حال حاضر با بیش از 50 درصد افزایش این ظرفیت به 140 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز