خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

پاسخ اقدام‌های اخیر اتحادیه اروپا را خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۹۸۱

مولود چاووش اوغلو در سفر خود به سوئیس از رفتار غیر دیپلماتیک هلند و برخی از کشورهای اروپایی به شدت انتقداد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با نمایندگان نهادهای مردمی ترک در سوئیس، رفتار غیردیپلماتیک سیاستمداران هلند با مقامات ترکیه را مورد انتقاد قرار داده و گفت: وقتی به آنها فاشیست بگوییم ناراحت می‌شوند، حتی فاشیست‌ها چنین اقداماتی انجام ندادند.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به مانع تراشی برای سیاستمداران ترک در اروپا در روزهای اخیر اظهار داشت: در زوریخ هم برخی اتفاقات رخ داد. اما ما با دیدیر بورکالتر (وزیر امور خارجه سوئیس) تلفنی گفت‌وگو کردیم و گفتیم که زمان مناسب را انتخاب و این دیدار را انجام دهیم. بدین ترتیب هر دو طرف مانند انسان‌های متمدن مساله را بدون اینکه بزرگ شود حل و فصل کردیم.

چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه ترکیه اروپا را بی دلیل مورد انتقاد قرار نمی‌دهد، گفت: ما پاسخ اظهارات رئیس مآبانه مقامات اتحادیه اروپا را می‌دهیم و همچنین پاسخ اقدام علیه ما از سوی اروپا را می‌دهیم. چرا بدون دلیل با اروپا بحث و جدل کنیم؟ اما آنها یک چیز را قبول نمی‌کنند. ترکیه اکنون مستقل تر است. ترکیه‌ای وجود دارد که هر آنچه آنها گفتند را قبول نمی‌کند. ما به راه خود ادامه می‌دهیم. اتخاذ چنین موضعی از سوی آنها پیش از همه پرسی و پیش از انتخابات خودشان معنادار است. جانبداری در همه پرسی نیز معنادار است. اینکه اگر اروپا از روندی که در پیش گرفته عقب نشینی نکند این موضع به کجا منتهی خواهد شد، اصلاً مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز