خبرگزاری کار ایران

با استقبال مردم و مسئولان استان؛

کشتی اقیانوس پیمای تفریحی در کیش پهلو گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۹۶۹

کشتی بزرگ مسافربری اقیانوس پیمای هفت طبقه با حضور مسئولان و استقبال مردم وارد آب های جزیره کیش شد.

به گزارش ایلنا، کشتی موسوم به "سانی" با ظرفیت هزار و 600 صندلی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش وارد حریم آب های جزیره کیش شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون این بزرگترین کشتی اقیانوس پیمایی است که برای سفرهای تفریحی داخل کشور بکار گرفته می شود، گفت: در مرحله نخست این کشتی مسافربری از مقصد کیش به قشم و یا دیگر بنادر داخلی از جمله بندر عباس گردشگران را جابجا می کند و در مراحل بعدی نیز برای سفرهای کوتاه مدت دریایی به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علی اصغر مونسان افزود: طول این کشتی 176 متر و عرض آن 23 متر است و با 130 کابین و 417 تخت اقامتی امکانات بسیار مناسبی برای گردشگران در سفرهای دریایی فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: 3 هزار و 500  متر فضای رستورانی، 2 سالن سینما، اتاق مطالعه، کتابخانه، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این کشتی مسافربری است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این کشتی قابلیت جابجایی همزمان 200 خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی 8 درب جانبی هم در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده است تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد.

مونسان افزود: این کشتی را سازمان منطقه آزاد کیش با مشارکت شرکت مکین دریا از کشور سوئد خریداری کرده است و هزینه های آن را شرکت خصوصی پرداخت می کند .

وی تاکید کرد: رونق گردشگری و توجه به توسعه جزایر و سواحل خلیج فارس از تاکیدات مقام معظم رهبری در مینه تحقق اقتصاد مقاومتی است که با برنامه ریزی های انجام شده در دولت یازدهم و تلاش های سازمان منطقه آزاد کیش، با ورود این کشتی گام موثری برای ایجاد گردشگری دریایی و رشد گردشگری در سواحل و جزایر خلیج فارس برداشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز