خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خیرآباد:

روحانیت پرچمدار مجاهدت و مبارزه با تهاجم استبداد است

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۷

اگر ما قرب الهی را به یاد داشته باشیم و در هر حال خدا را بر خود ناظر و مراقب ببینم به طور مسلم کمتر گناه خواهیم کرد.

امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن شفارش همگان به تقوی الهی گفت: اگر ما قرب الهی را به یاد داشته باشیم و در هر حال خدا را بر خود ناظر و مراقب ببینم به طور مسلم کمتر گناه خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام و المسلمین جعفر محسن‌زاده افزود: اگر آگاه باشم آنگاه می‌فهمیم که چقدر غافل بوده‌ایم! انسانی که در درون چاه هست از بیرون چاه خبر ندارد! باید بیرون بیاید تا هم به بیرون چاه آگاه شود و هم از آنجا به درون چاه نگاه کند و جایگاه خودش را ببیند.

وی ادامه داد: در سوره آل عمران آیه ۱۲۰ آمده است: «إِنَّ اللّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ))؛ خداوند به آنچه انجام می‌دهند آگاه است و احاطه دارد.»

خطیب نماز جمعه خیرآباد اظهار داشت: ‌آگاه باشید که خداوند بر همه چیز احاطه دارد، هم بر عمل ما، هم بر نیت ما و هم بر آنچه در دل ما خطور می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده افزود: با همین مقصود در سوره بروج آیه بیست خداوند متعال می‌فرماید؛ «بَلِ الَّذِینَ کَفَرُوا فِی تَکْذِیبٍوَاللَّهُ مِنْ وَرَائِهِمْ مُحِیطٌ» آنهایی که کافر شدند در تکذیب و انکار ما هستند، اما بدانند خداوند در وراء همه آن‌ها، بر همه کار‌هایشان احاطه دارد.

وی سپس با اشاره به روایتی گفت: ‌ابوذر از ده درجه ایمان، نه درجه را دارا شد! به ابوذر آن همه عنایت کردند، به راستی او چکار می‌کرد؟ آیا ابوذر نماز زیاد می‌خواند؟ روزه زیاد می‌گرفت؟ نماز‌های مستحبی زیاد می‌خواند؟ ابداً اینجور نبود! اگر انسان نماز زیاد بخواند مستحبات دعا- قرآن- نماز غفیله – روزه بگیرد تازه می‌شود «عابد».

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: اما یک عالمی که از علمش بهرمند می‌شوند، از ۷۰ هزار عابد بالا‌تر است

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده در خطبه‌های دوم اظهار داشت: عرض شد فمن علامة احدهم انک تری له قوه فی دین؛ یکی از نشانه‌های اهل تقوا نیرومندی در دین است.

خطیب نماز جمعه خیرآباد گفت: ‌ مسائل و احکام دین را جدی نگرفتن یکی دیگر از آسیب‌های دین داری است، این آسیب هم جنبه فردی دارد و هم جنبهٔ اجتماعی، به ویژه جنبهٔ حکومتی؛ حکومت هم اگر احکام دین را جدی نگیرد و در همه جا از طریق تسامح و تساهل وارد شود، در این صورت دین، نمودی ندارد و زمینه برای سستی در دین برای افراد فراهم می‌گردد.

وی افزود: امام علی (ع) در ضمن تحلیل از پیروزی‌های زمان پیامبر (ص) می‌فرماید: «وَ لَعَمْرِی لَوْ کُنَّا نَأْتِی مَا أَتَیْتُمْ مَا قَامَ لِلدِّینِ عَمُودٌ وَ لاَ اِخْضَرَّ لِلْإِیمَانِ عُودٌ به جانم سوگند، اگر ما در مبارزه مثل شما بودیم، هرگز پایه‌ای برای دین استوار نمی‌ماند و شاخه‌ای از درخت ایمان سبز نمی‌شد».

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده افزود: امیر المومنین (ع) در اعتراض به تسامحات عثمان در امر دین فرمودند: «و الله لو امری ان أخرج من داری لفعلت، فاما اداهن القیام بکتاب الله فلم اکن لا فعل؛ به خدا سوگند اگر عثمان از من بخواهد از حق خودم بگذرم، می‌پذیرم، ولی به سستی در برابر عمل نکردن به کتاب خدا هرگز راضی نمی‌شوم.»

او ادامه داد: باید مراقب باشیم نسبت به احکام و مسائل دین تساهل و تسامح نکنیم بنابراین خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده گفت: ‌ امروز ۴ ربیع الثانی روز میلاد حضرت عبد العظیم حسنی (ع) است، حضرت عبدالعظیم به بالا‌ترین درجات ایمان رسیده است؛ چرا که در دریای معارف اهل بیت غواصی کرده است و چنان در وادی محبت به اهل بیت عصمت (ع) آخته شده حرکت کرده و بالا رفته که برای زیارت او ثواب زیارت سید الشهداء را قرار دادند؛ این روز را محضر شما مریدان سید الکریم تبریک عرض می‌کنم.

خطیب نماز خیرآباد اظهار داشت: ‌ سه شنبه یکم اسفند ۸ ربیع الثانی ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) (۲۳۲ ه. ق) را محضر همه شما تبریک عرض می‌کنم.

وی با تبریک روز روحانیت گفت: روحانیت با حضور مؤثر خود در شرایط گوناگون زمانی و مکانی تأثیر بسیار زیاد در حوزه تدین و فرهنگ اسلامی در این خطه داشته‌اند و منشاء برکات فراوانی بوده است.

امام جمعه خیرآباد افزود: پنجشنبه روز وفات حضرت معصومه (س) است، حضرت معصومه (س) بعد از امام رضا (ع) سرآمد فرزندان امام کاظم است.

وی گفت: در تاریخ ابعاد شخصیتی ایشان خیلی ناشناخته مانده وکسی هم آنچنان در این زمینه کار نکرده است، ولی در لابه لای برگه‌های تاریخ می‌توان یافت که این حضرت چه شخصیت والایی داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده افزود: ‌بالا‌ترین جایگاه شفاعت، از آن رسول گرامی اسلام (ص) است که در قرآن کریم از آن به مقام محمود تعبیر شده است، همین طور دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم اسلام، شفاعت گسترده‌ای دارند که بسیار وسیع و جهان شمول است و می‌تواند همه اهالی محشر را فرا گیرد، این دو بانوی عالی قدر، صدیقه اطهر، حضرت فاطمه زهرا (س) و شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه (س) هستند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: پس از حضرت فاطمه زهرا (س) از جهت گستردگی شفاعت هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه (س) نمی‌رسد، بر همین اساس است که حضرت امام صادق (ع) فرمودند: با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده افزود: ‌ ایمان و تقوا، علم واخلاق، زهد و پارسایی، هدایت و بصیرت، مردم داری و خدمت و ولایتمداری و مجاهدت از ویژگیهای بارز روحانیت است؛ تاریخ روحانیت همواره از نورانیت خود به عنوان مقدمه‌ای برای تنویر جامعه استفاده کرده است.

وی اظهار داشت: روحانیت پرچمدار مجاهدت، مقابله و مبارزه با تهاجم استبداد و بیگانگان است، در شرایط فعلی روحانیت منطقه خیرآباد، هماهنگ و یکصدا، بر مبنای فقه حکومتی و مبانی استنباط فقه در حوزه ولایت و حکومت، بر حسب تجربه گذشته، با تمام وجود در کنار مقام معظم رهبری حفظه ا... ایستاده و از حریم ولایت تا پای جان دفاع خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده افزود: ‌ پیام روحانیت به مقام معظم رهبری، دفاع همه جانبه از حریم ولایت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است، خداراشکر بستر حضور علماء در منطقه فراهم شده است و از حضور این أعزه منطقه بهرمند است و براین اساس روز روحانیت و دفاع مقدس گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: حماسه مردم ایران در روز ۲۲ بهمن، ۱۳۹۱ یک بار دیگر توهم ارکان نظام منطقه را بر هم ریخت؛ از بهمن ۵۷ که امریکایی‌ها عاجزانه سقوط مهم‌ترین پایگاه فرا منطقه‌ای خود را نظاره گر بودند، تا امروز این کابوس در هر سال برای آن‌ها تکرار شده است، اما امسال طراحی آن‌ها بر این قرار گرفته بود که مبتنی بر سناریوی تحریم‌های فلج کننده اقتصادی یا به تعبیر جو بایدن، معاون اوباما بهره گیری از «قوی‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ» با دلسرد کردن و ایجاد یأس در مردم این روز را به روزی تلخ در کام مردم ایران و البته در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده افزود: ‌ مردم حساب نظام، انقلاب، جایگاه ولایت فقیه و مصداق روشن آن را با بگو مگوهای داخل انقلاب، مشکلات کشور، گرانی و تورم، بی‌تدبیری‌ها، فشار‌ها و تهدید‌ها و تحریم‌ها فانی نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه اظهار داشت: ‌ مردم با حضور خود وحدتی علنی و عملی را تجلی بخشیدند و البته پیام روشنشان به مسئولان و به ویژه کسانی بود که حیات سیاسی خود را در چالش آفرینی و بحران سازی می‌بینند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن‌زاده در پایان گفت: ‌ رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی (تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی) را ابلاغ کرده و دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکار‌ها را تنظیم کرده و پیگیری‌های قانونی را انجام دهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز