خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در آستانه گشایش تونل بزرگ نیایش اعلام کرد:

رویکرد نوین توسعه شهری استفاده از زیر سطح شهر است

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۸

تونل نیایش ثمره اتکاء به نیروهای داخلی/ پیش‌بینی سهم حمل و نقل عمومی در معابر جدید تهران/ کاهش ترافیک محورهای چمران، مدرس و ولی‌عصر (عج)/ تونل نیایش باعث افتخار کشور است.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه گشایش تونل بزرگ نیایش گفت: احداث این تونل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری در شرایطی که با مشکلات متعددی در بخش مراودات بین‌المللی مواجه هستیم، با همت و اراده نیروهای پر تلاش داخلی و مهندسان و کارگران پر توان شهرداری تهران به ثمر نشسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: احداث تونلی به طول بیش از ۱۰ کیلومتر در مدت زمانی کمتر از دو سال در لایه‌های زیرین سطح کلان شهر پر تراکم و پر ترافیکی همچون تهران، از نظر فنی و نیز از منظر اجرایی یکی از سخت‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین پروژه‌های حمل و نقلی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر سختی‌ها و پیچیدگی‌های مراحل مختلف ساخت تونل نیایش، اعلام کرد: این تونل که در حد فاصل تقاطع بزرگراه‌های نیایش و کردستان تا تقاطع بزرگراه‌های صدر و مدرس واقع شده، از زیر بزرگراه‌های متعددی از جمله نیایش، شهید مدرس، صدر و کردستان، خیابان حضرت ولی‌عصر (عج)، دریاچه مجموعه ورزشی انقلاب و نیز بوستان بزرگ ملت عبور می‌کند.

تونل نیایش ثمره اتکاء به نیروهای داخلی
معاون شهردار تهران با اشاره به این‌ که در تونل نیایش تکنولوژی‌ روز دنیا مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: این تونل به عنوان یک دست‌آورد مهم فنی کشور، نشان دهنده توان متخصصان ایرانی و ثمره اتکاء به نیروهای داخلی و خودکفایی ملی است.

تشکری هاشمی موضوع استفاده از زیر سطح شهر به عنوان یک فرصت بکر به منظور توسعه زیرساخت‌های شهری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ترافیک خسته کننده و اتلاف وقت میلیون‌ها شهروند در ترافیک و نیز آلودگی شدید هوای ناشی از تردد انبوه وسایل نقلیه، ایجاب می‌کند تا از حداکثر ظرفیت موجود در شهر برای حل مشکلات ترافیکی استفاده کنیم.

وی با بیان این‌ که یکپارچگی شبکه بزرگراهی از طریق اتصال بزرگراه‌های شهر به یکدیگر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: به منظور تحقق این مهم مشکلات بسیاری از جمله انواع معارض‌ها در سطح زمین وجود دارد که استفاده از زیر سطح شهر را اجتناب ناپذیر ساخته است.

پیش‌بینی سهم حمل و نقل عمومی در معابر جدید تهران
معاون شهردار تهران با ذکر این نکته که مدیریت شهری نگرش‌های نو را در توسعه شبکه معابر به کار گرفته، گفت: یکی از این نو نگری‌ها استفاده از ظرفیت‌های موجود در زیر سطح شهر به عنوان یک راه حل مؤثر در کلان شهر شلوغی مانند تهران است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه با تدبیر شهردار محترم تهران هیچ بزرگراه و معبر جدیدی در تهران ساخته نمی‌شود، مگر اینکه سهم حمل و نقل عمومی در آن پیش‌بینی شده باشد، افزود: بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر فقط برای دارندگان وسایل نقلیه شخصی ساخته نمی‌شوند و افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند نیز در این معابر سهیم-اند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته معابر جدیدی که در تهران احداث می‌شوند، صرفاً به خودروهای شخصی اختصاص می‌-یافتند، اعلام کرد: در حال حاضر معابر جدیدی که در پایتخت ساخته می‌شوند علاوه بر امکان تردد وسایل نقلیه شخصی، سهم ویژه‌ای نیز برای وسایل نقلیه عمومی و نیز خودروهای امدادی و اورژانس در آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ترافیک محورهای چمران، مدرس و ولی‌عصر (عج)
معاون شهردار تهران با بیان اینکه با راه‌اندازی تونل نیایش جریان ترافیک در بزرگراه‌های شهید چمران و شهید مدرس و نیز خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) کاهش می‌یابد، اظهار کرد: با اتصال این دو بزرگراه به یکدیگر، بخش عمده‌ای از سفرهای شرقی - غربی شهروندان از این مسیر انجام خواهد شد.

تشکری هاشمی با ذکر این نکته که تکمیل بزرگراه طبقاتی صدر و گشایش مسیر غرب به شرق تونل نیایش تحولی بزرگ در رویکردهای ترافیکی شهر تهران به وجود می‌آورد، تصریح کرد: این تونل باعث سهولت در تردد شهروندان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد نوین مدیریت شهری تهران برای توسعه شهر، استفاده از زیر سطح شهر به منظور حل و فصل مسائل و مشکلاتی است که پایتخت با آن‌ها رو به ‌روست، اضافه کرد: این رویکرد به عنوان یک الگوی موفق اجرایی در سایر کلان شهرهای کشور نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تونل نیایش باعث افتخار کشور است
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تونل نیایش پس از ۲۳ ماه فعالیت شبانه روزی روز شنبه ۲۸ بهمن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: روز شنبه بخش شمالی تونل به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان اسفند نیز شاخه تونل کردستان در ساعاتی از روز زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بخش جنوبی تونل نیایش هم اکنون تکمیل شده، افزود: از آنجا که بهره‌برداری از بخش منوط به اتمام عملیات ساخت بزرگراه طبقاتی صدر است، هم‌زمان با پایان پروژه طبقاتی صدر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تونل بزرگ نیایش از سوی انجمن بین‌المللی تونل به عنوان دومین تونل شهری بلند جهان معرفی شده، خاطرنشان کرد: در جریان ساخت و ساز این تونل رکوردهای جدیدی در حوزه مهندسی تونل به ثبت رسیده و به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم تونل نیایش باعث افتخار کشور و موجب مباهات دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز