خبرگزاری کار ایران

افزایش صددرصدی قیمت آجیل و خشکبار

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۰۵

قیمت آجیل براساس قیمت دلار و نوسانات آن تعیین می‌شود/مغز‌های گوناگون از کشور‌های تولید کننده مانند چین، آمریکا، آرژانتین و کانادابه دوبی به کشور قاچاق می‌شود.

فروش آجیل به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها و کم شدن قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجه‌ای داشته است، به‌طوری‌که بنا به گفته فروشندگان میزان فروش از ابتدای سال تاکنون یک چهارم مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،یکی از فروشندگان می‌گوید اگر اوضاع به همین منوال پیش رود برای شب عید نیز فروش آجیل نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد مردم نیز از گرانی بی‌ضابطه این اقلام ناراحت و نگرانند.

بنا بر گفته ناصر منصوری عمده آجیل قاچاق در حوزه آجیل از جمله پسته بسیار زیاد است. قیمت آجیل و خشکبار نیز براساس عرضه و تقاضا و گاهی هم براساس قیمت دلار و نوسانات آن تعیین می‌شود.

این فروشنده معتقد است، مغز‌های گوناگون از کشور‌های تولید کننده مانند چین، آمریکا، آرژانتین و کانادابه دوبی و سپس از آنجا و از بنادر به کشور قاچاق می‌شود.

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد هیچ تصمیم جدی برای این پدیده شوم گرفته نشده است، در حالیکه صدمات زیادی برای کشور از جمله کاهش تولید داخل، افزایش بیکاری، کسب سود باد آورده برای قاچاقچیان به دنبال داشته است.

بنا بر این گزارش قیمت برخی از اقلام آجیل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت یافته است.

بر این اساس مغز گردو هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان، پسته هر کیلوگرم  ۵۰ هزار تومان و انجیر خشک هر کیلو گرم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان، بادام پوست کاغذی هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان، فندوق هر کیلو ۲۷ هزار تومان، مغز بادام هر کیلوگرم ۳۴ هزار تومان، نخودچی سفید هر کیلو ۶هزار و ۵۰۰ تومان و مویز بدون هسته هر کیلو ۱۵ هزار تومان، سویا آجیلی نیز هر کیلوگرم ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز