خبرگزاری کار ایران

آیت الله علم الهدی:

فتنه ۹۲ با ۸۸ متفاوت خواهد بود

کد خبر : ۴۷۰۷۹

از پشت سر رهبر یک سانتی متر فاصله گرفتن باطل است/فتنه در کشور ما یک عمر ۵۰ ساله دارد/ما باید رابطه فتنه و انحراف را بشناسیم و در دل فتنه باید سراغ انحراف بگردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در جریان همایش جبهه پایداری در سالن شهدای هفت تیر گفت: فتنه از کشتار بد‌تر است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در این مورد می‌گوید: در کشته شدن زندگی دنیا منقطع می‌شود اما در فتنه دنیا و آخرت منهدم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،امام جمعه مشهد در ادامه افزود: فتنه در کشور ما یک عمر ۵۰ ساله دارد. از ابتدای قیام امام خمینی جریان فتنه و انحراف به سراغ انقلاب آمد. منافقین یک جریان انحرافی در دل مبارزات ضد طاغوت بود و ابتدا منافقین فاسد نبودند و جوانهای انقلابی و صادقی بودند که عشق امام آن‌ها را به میدان مبارزه کشانده بود. بعد‌ها در مقابل روحانیت قرار گرفتند و در دل جریان چپ قرار گرفتند. جریان فرقان نیز یک جریان انحرافی بود که تز اسلام منهای روحانیت را مطرح کردند. بعد از انقلاب نیز مسئله فتنه و انحراف با جریان فتنه قبل از انقلاب گره خورد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما باید رابطه فتنه و انحراف را بشناسیم و در دل فتنه باید سراغ انحراف بگردیم. در جریان فتنه و انحرافی که پیش آمد گاهی چنان دانه درشت‌ها را مورد هجوم قرار داد که ما ریزش و سقوط دو مرجع تقلید را داشتیم. و منتظری جزو روحانیون شاخصی بود که در دامان فتنه افتاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در ابتدای انقلاب که نیروی اجرایی در دست روحانیت بود دولت موقت که معجونی از جبهه ملی و نهضت آزادی بود درصدد برآمدند کمیته‌هایی که از روحانیون تشکیل شده بود را منحل کنند ومهندس بازرگان برای پیگیری این موضوع به دیدار آیت الله گلپایگانی در شهر قم رفت. در این دیدار بازرگان از آیت الله گلپایکانی تقاضا کرد که برای منحل کردن کمیته‌های انقلابی به او کمک کند و ایشان به بازرگان گفتند ما از خود شما هم می‌ترسیم و زمانی که می‌گفتید اسلام اقتصاد دارد، مدیریت دارد، سیاست دارد و از مردم می‌خواستید بر اساس همین‌ها به صحنه بیایند چرا حالا می‌گویید روحانیون به مسجد‌ها و حسینیه‌ها بروند.

از پشت سر رهبر یک سانتی متر فاصله گرفتن باطل است.
عدم وجود دین را آیت الله علم الهدی یکی از دلایل بهره کشی از مردم دانست و افزود: اگر دین وجود نداشته باشد و بر جامعه حاکم نباشد خیلی خوب می‌توان مردم را استخدام کرد، بر گرده مردم سوار شد و آن‌ها را مورد سوء استفاده قرار داد. در جریان فتنه ۸۸ جریانی که سوژه این فتنه قرار گرفت و آن‌ها را به میدان آورد و ستون نظام را مورد هدف قرار دادند‌‌ همان جا زاد و ولد کرد و فتنه دیگری از دامانش بیرون آمد.

اوج فتنه ۸۸  را امام جمعه مشهد زمانی دانست که فتنه گران در مقابل امام قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: اگر فتنه گران به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند چرا به رهبری اهانت کردند و علیه رهبری شعار می‌دادند؟  اگر هرکس بخواهد به عنوان سردسته یک اندیشه در برابرمقام ولایت و رهبری قرار بگیرد قطعا یک جریان انحرافی به وجود خواهد آمد.

وی همچنین گفت: در انتخابات ۹۲ فتنه‌ای که در انتظار ما خواهد بود با فتنه ۸۸ متفاوت خواهد بود.در انتخابات ۹۲ فتنه‌ای که در انتظارش خواهیم بود با فتنه ۸۸ متفاوت خواهد بود. بیداری مردم در فتنه ۸۸ و وابستگی ان‌ها به ولایت فقیه به حدی است که حالا دیگر همه می‌دانند هر ندای ضد رهبری ندای باطلی است.

امام جمعه مشهد در جمع اعضای جبهه پایداری گفت: یک عده می‌خواهند با علم کردن امام و یا امام زمان هیبت رهبری را کم رنگ کنند. عناصری وجود دارد که قداست امام آنقدر برایشان پر رنگ است که نمی‌توانند جریان فتنه پشت سر منحرفان را تشخیص دهند. جامعه ولایی ما قلعه‌ای است که دیوار بلند آن ولایت است و کسی نمی‌تواند از آن بالا برود با این حال این قلعه دروازه وسیعی دارد که مصداق مردم سالاری است و هر کسی می‌تواند از ان وارد شود. اگر بیداری نباشد هر عنصر وابسته به دشمنی می‌تواند از این دروازه وارد شود و نظام را به انحراف بکشاند.

آیت الله علم الهدی گفت: فتنه ۸۸ ما را بیدار کرد. این فتنه عرصه خیابان‌ها را گرفت و برای سرکوبی فتنه شخص مقام معظم رهبری مجبور شدند خودشان را هزینه کنند. 

وی ادامه افزود: ما از همین حالا باید بیدار سازی‌هایمان در حدی باشد که هر عنصر غیر خالصی خواست وارد عرصه شود افشاگری کنیم و نگذاریم این کار را انجام دهد. فتنه ۸۸ زیر سر امریکا و انگلیس بود و در کشور بسترهایی برای بروز این فتنه فراهم شد و افرادی فریب این جریان را خوردند که جزو مهره‌های مهم کشور محسوب می‌شدند.

وی گفت: کسانی پیدا شدند و می‌خواستند این افراد را تبرئه کنند. من به آن‌ها گفتم کسی که ۱۷ بیانیه داده، کسی که زمانی که مخالفان نه غزه نه لبنان گفتند، دم از جمهوری ایرانی زدند، عکس امام و پرچم امام حسین را پاره کردند هر بار بیانیه داده آیا قابل تبرئه کردن است و می‌شود تصور کرد فریب خورده است؟ این فرد مسیر و بستر فتنه بوده و در دست اندازی که افتاد زاد و ولد فتنه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: این یک تجربه ۵۰ ساله برای ماست و ما حالا می‌دانیم که از بستر فتنه و انحراف هیچگاه کسی به دامان انقلاب و اسلام باز نمی‌گردد. نهضت ملی و جبهه ملی و تشکیلات ان‌ها و بنی صدر آیا به دامان انقلاب بازگشتند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز