خبرگزاری کار ایران

محمود عباس خبر داد؛

آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت وفاق ملی در فلسطین

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۷۲

عباس تاکید کرد که با برادران خود در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در دوحه بر روی لزوم آغاز به کار کمیسیون مرکزی انتخابات و احیای مقاومت مردمی مسالمت آمیز و بازگشت بر سر میز مذاکرات سازش بر اساس اصل تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف توافق کردیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت وفاق ملی خبر داد که قرار است با صدور دستور ویژه وی درباره موعد برگزاری انتخابات، اعلام شود.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «محمود عباس» تصریح کرد که گروه‌های فلسطینی منتظر پایان نام نویسی کمیسیون مرکزی انتخابات از واجدین شرایط رای در انتخابات هستند و پس از آن دیدارهایی به منظور ارزیابی توافقات آشتی ملی برگزار می‌شود.
قرار است عباس پس از رایزنی با طرف‌های مختلف به عنوان نخست وزیر دولت اعضای آن را مشخص کند.
عباس تاکید کرد که مقام‌های رام الله امیدوار به پایان شکاف داخلی و تحقق وحدت ملی به عنوان مصلحت عالی ملت فلسطین هستند.
وی افزود که ما با برادران خود در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در دوحه بر روی لزوم آغاز به کار کمیسیون مرکزی انتخابات و احیای مقاومت مردمی مسالمت آمیز و بازگشت بر سر میز مذاکرات سازش بر اساس اصل تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف توافق کردیم.
عباس همچنین گفت که در این توافقنامه بر سر تشکیل دولت وفاق ملی به نخست وزیری خود من و برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و پارلمان و شورای ملی طی سه ماه پس از اعلام آمادگی کمیسیون انتخابات توافق کردیم.
وی برگزاری انتخابات را لازمه اصلی پایان شکاف داخلی فلسطین اعلام کرد و گفت که ملت باید از طریق صندوق‌های رای تصمیم خود را اتخاذ کند. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد که دستور برگزاری انتخابات و تشکیل دولت وفاق ملی در یک روز صادر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز