خبرگزاری کار ایران

براساس گزارش سال ۲۰۱۳ هریتیج:

رتبه ۱۶۸ ایران در فضای كسب و كار از میان ۱۷۶ کشور

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۴۱

براساس گزارش سال ۲۰۱۳ هریتیج، نمره ایران در زمینه فضای کسب و کار از حد متوسط (۵۰) پایین‌تر بوده است/ چنانچه این آمار صحت داشته باشد باید گفت که کشور ایران در میان ۱۷۶ کشور دیگر، رتبه ۱۶۸ است.

سه روز پس از آنکه مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از کاهش نرخ بیکاری در کشور خبرداد، یک مقام کارفرمایی گفت: ایران در میان ۱۷۶ کشور جهان از نظر فضای کسب و کار دارای رتبه ۱۶۸ است.

به گزارش ایلنا، حسین ساسانی، دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران در در جشنواره نشان حمایت ملی گفت: براساس گزارش سال ۲۰۱۳ هریتیج، نمره ایران در زمینه فضای کسب و کار از حد متوسط (۵۰) پایین‌تر بوده است.

عوامل فضای كسب و كار شامل ۱۱ پارامتر بیرونی و تاثیر گذار  بر فرآیند تولید است كه كنترل آنها خازج از اراده و اختیار مدیریت بنگاه‌اقتصادی است كه از جمله آنها می‌توان به مالیات‏، حمایت‌های اجتماعی‏‏، فرآیند صدور مجوز تولید‏، نرخ بهره بانكی، و هدفمند سازی یارانه‌ها اشاره كرد.

چنانچه این آمار صحت داشته باشد باید گفت که کشور ایران در میان ۱۷۶ کشور دیگر، از نظر امینت فضای کسب و کار به مقام دوازدهمین کشور از آخر رسیده است.

به گفته این مقام کارفرمایی در زمینه شاخص آزادی اقتصادی نیز ایران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در رتبه ضعیف ۱۶ قرار گرفته است بطوری که ایران از نظر شاخص آزادی اقتصادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تنها بالا‌تر از کشورهای سوریه، لیبی و عراق قرار دارد.

این اظهارت درحالی است که مرکز آمار ایران در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه اعلام کرد: گزارش این مرکز از بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ۱۱/۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص نسبت به پاییز ۱۳۹۰، ۰/۶ درصد و نسبت به تابستان ۱۳۹۱، ۱/۲ درصد کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز