خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

کسب رتبه اول گیلان در رونق فضای کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۶۲

استاندار گیلان به کسب رتبه اول گیلان در رونق فضای کسب و کار به صورت میانگین براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس اشاره و افزود: این فضا باعث می شود برای روند توسعه ای گیلان در کشور شرایط خوبی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در آخرین جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد، نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران برای گیلان در سال 95 را 11.3 درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در رتبه 21 بیکاری کشور قرار داریم؛ این در حالی است که در پایان سال 92 با 15.6 درصد در رتبه پنجم قرار داشتیم و در حال حاضر شاهد بهبود 16 پله ای جایگاه گیلان هستیم.

نجفی نرخ بیکاری کشور را در حال حاضر 12.4 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری 1.1 درصد کمتر است.

وی افزود: نرخ 11.3 درصدی بیکاری برای ما راضی کننده نیست و تا حل شدن کامل مشکل بیکاری راه زیادی را باید طی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: اگرچه جزء 10 استان بهتر هستیم اما هدف ما قرارگرفتن جزء 5 استان برتر کشور است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش های بی وقفه همه دست اندرکاران کارگروه رفع موانع تولید در کسب توفیقات افزود: تاکنون 485 مصوبه در این کاگروه داشته ایم که 42 درصد آن اجرایی شده است.

نجفی به پرداخت 507 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از طریق این کارگروه اشاره و خاطرنشان کرد: سهم در نظرگرفته برای استان از این تسهیلات 470 میلیارد تومان بود.

وی اظهار داشت: بانک های استان در مصوبات خارج از کارگروه رفع موانع تولید نیز 200 میلیارد تومان پرداختی داشتند که با در نظر گرفتن 507 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید این میزان به بیش از 700 میلیارد تومان می رسد.

استاندار رتبه گیلان را از نظر تعداد واحدهای  پرداختی دوم کشور عنوان کرد و افزود: از نظر میزان جذب تسهیلات در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

وی گفت: بانک ملی با 140 میلیارد تومان بانک های کشاورزی با 78 میلیارد تومان، تجارت با 64 میلیارد تومان، صادرات با 58 میلیارد تومان، صنعت و معدن با 57 میلیارد تومان و سپه با 43 میلیارد تومان بیشترین پرداختی تسهیلات رونق تولید را دارند.

وی خاطرنشان کرد: از بانک هایی که بیش از 100 درصد تعهدات را در پرداخت تسهیلات به اجراء گذاشتند تقدیر خواهد شد.

استاندار گیلان به کسب رتبه ی اول گیلان در رونق فضای کسب و کار به صورت میانگین براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: این فضا باعث می شود برای روند توسعه ای گیلان در کشور شرایط خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز