خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

افزایش ۳۵ درصدی واگذاری کودکان بدسرپرست به امین موقت

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۸۶

رییس سازمان بهزیستی کل کشور از افزایش ۳۵ درصدی واگذاری کودکان بدسرپرست به امین موقت خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به موضوع فرزندخواندگی گفت: سازمان بهزیستی به رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان تحت پوشش خود اهمیت داده و نسبت به این امر مهم اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: متولی نگهداری از کودکانی که بنا به دلایل مختلف از داشتن خانواده واقعی خود محروم شده‌اند، سازمان بهزیستی کشور است.

بندپی با اشار به اینکه کودکان بدسرپرست و کوکان فاقد سرپرست مشخص تحت پوشش این سازمان قرار دارند، اظهار کرد: سریعا نسبت به واگذاری کودکان فاقد سرپرست مشخص به خانواده‌ها حتی خانواده‌های ساکن خارج از کشور و دختران مجرد اقدام می‌کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: کودکان بدسرپرست را نیز به امین موقت می‌سپاریم، زیرا معتقدیم هرقدر واگذاری این کودکان به شبه خانواده بیشتر شود؛ رشد، اجتماع‌پذیری و آموزش آنها نیز تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ پذیرش یک کودک به صورت موقت در کشور ما جا نیفتاده است، تصریح کرد:‌ معمولا خانواده‌ها آینده‌نگری کرده و نگران آن هستند که علاقه‌ای میان کودک و خانواده ایجاد شود و اگر مشکل سرپرست واقعی کودک رفع شود به عنوان مثال از زندان آزاد شده یا ترک اعتیاد کند و دوباره والدین واقعی بخواهند فرزند خود را از امین موقت پس بگیرند، نمی توانند به راحتی با این مساله کنار بیایند.

بندپی با اشاره به افزایش 35 درصدی مساله واگذاری کودک به امین موقت در کشور خاطرنشان کرد: صلاحیت عمومی امین موقت باید توسط مرجع قضایی تایید شود.

وی افزود: امین موقت باید دارای تابعیت ایرانی باشد و از توان مالی برای نگهداری، مراقبت و آموزش کودک برخوردار باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه در صورتی که کودک دوباره به خانواده واقعی خود تحویل داده شود، امین موقت دیگر هیچ حق قانونی نسبت به کودک نخواهد داشت، تصریح کرد: امین موقت نقش والدین را برای مدتی ایفا می‌کند، لذا هرگاه مشکل خانواده واقعی کودک رفع شود و خواستار بازپس‌گیری فرزند خود شود، باید این امر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز