خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران در نشست خبری :

متلاشی شدن 105 باند حرفه ای در مازندران/ کشف 550 هزار مواد محترقه غیرمجاز در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۶۶۸

فرمانده انتظامی مازندران، گفت: اعلام اینکه 105 باند سارقین حرفه ای امسال متلاشی شدند ، گفت: 375 سارق حرفه ای نیز دراین رابطه دستگیر شدند که از این میزان 27 درصد آنها غیر بومی بودند کما اینکه 83 درصد از سرقت ها منجر به کشف شده است.

به گزارش ایلنا، سید محمود میر فیضی  در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر فضای فیزیکی، امنیت در فضای مجازی نیز از اولویت برخوردار است، اظهار داشت: در همین راستا 886 فقره پرونده به این حوزه ارجاع شد که 85 درصد منجر به کشف شد.
 وی افزود: از میان پرونده های ارسالی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فتا ، 32 درصد جرائم هنک حیثیت و نشر اکاذیب در حوزه کانال ها، 29 درصد برداشت غیر مجاز از حساب، 19درصد در سایر جرائم، 12 درصد کلاهبرداری، 8 درصد هک سایت و غیره بوده است.
فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه در سالجاری دو هزار و 800 کیلوگرم مواد مخدردر استان کشف شد ، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است 120 باند مواد مخدر هم در این راستا متلاشی شده است.
وی به ارجاع یکهزارو 12 پرونده به کلاهبرداری اشاره کرد و افزود: 73 درصد ازکلاهبرداری به ارزش 473 میلیارد کشف شده است که یکهزار و 160 نفر هم در این رابطه دستگیر شدند.
میرفیضی از 33 قتل استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان قتل نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: از این میزان قتل 32 مورد کشف شده که هشت مورد آن مربوط به سنوات گذشته بوده است.
میرفیضی به 29 مورد پرونده تصرف اراضی در استان اشاره کرد و افزود: 318 هزار و 562 متر مربع اراضی به ارزش 72 میلیارد تومان رفع تصرف شده است.
وی با اعلام اینکه 105 باند سارقین حرفه ای امسال متلاشی شدند ، گفت: 375 سارق حرفه ای نیز دراین رابطه دستگیر شدند که از این میزان 27 درصد آنها غیر بومی بودند کما اینکه 83 درصد از سرقت ها منجر به کشف شده است.
میرفیضی با بیان اینکه 13 مرحله طرح در رابطه با کالای قاچاق در استان اجرا شده است، اظهار داشت: یکهزار و 479 پرونده هم در این رابطه تشکیل شده است .
فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: 18 باند اصلی دراین رابطه متلاشی شد که ارزش ریالی کالاهی قاچاق حدود 20 میلیارد تومان بوده است.
وی، گفت:  5 هزارو 600 نفر به مرکز مشاوره ناجا رجوع کردند که منجر به شکل گیری 14 هزار و 700 پرونده شده است که از این میزان 74 درصد از مراجعین سازش کردند.
میرفیضی به آموزش همگانی اقشاری نظیر دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان برای کاهش جرائم ، آشنایی با سبک زندگی اشاره کرد و افزود: تاکنون 225 نفر از جامعه هدف به این مرکز مراجعه کردند.
وی افزود: 7 هزار نفر نیروی انتظامی در استان در برقراری نظم و امنیت در حوزه ترافیکی و انتظامی برای ایام نوروز بکارگیری می‌ شوند.
فرمانده انتظامی مازندران از استقرار 68 ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی و توریستی و سواحل خبر داد و گفت: یکهزار و 400 تیم گشتی پلیس سواره و پیاده در ایام نوروز بکارگیری می‌شوند.
وی با بیان اینکه پلیس با همکاری واحدهای خدماتی، راهداری، اورژانس و هلال احمر 200 پایگاه ثابت و سیار را در سطح استان مستقر کردند، ادامه داد: 572 اکیپ سیار شامل خودروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر و... در این بخش فعال شدند.
فرمانده انتظامی مازندران به همکاری 240 هزار همیار و پلیس‌ یار در ایام نوروز سال 96 اشاره کرد  وگفت: طرح ویژه نوروز از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین در مازندران ادامه دارد.
میرفیضی با اعلام اینکه مازندران از کاهش تلفات جاده ای برخوردار است ، اظهار داشت: امسال مازندران بعد از استان خراسان رتبه دوم را در کاهش تصادفات منجر به فوتی داشته است.
وی میزان تصادفات منجر به فوتی در سال 80 با 4 میلیون خودرو را 28 هزار کشته اعلام کرد  و افزود: با توجه به افزایش سفر در مازندران در سال 95 این آمار با 19 میلیون خودرو در کشور به 16 هزار کشته ناشی از تصادفات رسیده است.
میرفیضی گفت: نوروز 95 مازندران 35 کشته ناشی از تصادفات داشته است که این تعداد در کشور 51 مورد بوده است و سهم استان چهار درصد در کشور بود.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی در حوزه حمل و نقل از ابتدای اسفندماه فعالیت انتظامی با افزایش طرح نامحسوس و محسوس در محورهای مازندران شروع شد، ادامه داد: در ایام نوروز باید شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.
میرفیضی با اعلام اینکه قرارگاه امام علی(ع) در آستانه نوروز و انتخابات درمرکز استان و 22 شهرستان ایجاد شده است، گفت: لازم است در آستانه انتخابات فعالیت تبلیغی کاندیداها در چارچوب قانون باشد.
وی با بیان اینکه از سوی ناجا با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی فعالیت کاندیداهای انتخابات آینده رصد می‌شود ، افزود: نامزدهایی که خارج از چارچوب قانون کار می‌کنند برخورد می‌شود که در این باره چند پرونده در حال رسیدگی است.
میرفیضی به ساماندهی کارتن به‌ دستان ویلاهای اجاره‌ای و یا خانه‌ های مجردی اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی این اماکن زمان ‌بر است که با همکاری متولیان امر در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه سارقان منازل بیشتر غیر بومی هستند و بدون در اختیار گذاشتن شناسنامه در این منازل مستقر می‌شوند، گفت: هدف ما ساماندهی این اماکن با استفاده از فناوری نوین است.
میرفیضی درباره فعالیت ناجا در چهارشنبه آخر سال و اجرای مناسب سنت چهارشنبه‌ سوری، عنوان کرد: نیروی انتظامی با تعامل مردم و نگاه اجتماعی امنیت را در استان حاکم می ‌کند.
فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه تاکنون 550 هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف شد و برخی از صنوف نیز پلمب شدند، ادامه داد: با متخلفان سنت چهارشنبه سوری برخورد می‌ شود و بعد از دستگیری تا پایان نوروز در بازداشت به سر می برند.
وی افزود: نیروی انتظامی با افرادی که در روز جهارشنبه سوری اقدام به آزار و اذیت ، رعب و وحشت و همچنین توزیع مواد محترقه و اقدامات غیر قانونی می کنند برخورد جدی می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز