خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیر عامل آسیاتک تشریح شد؛

روش محاسبه تفکیک نرخ اینترنت از اینترانت

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۸۹

مدیرعامل آسیاتک گفت: میزان آپلود در مصرف کاربران و حجم مصرفی اینترنت کاربران بسیار کم است و این مصوبه در قیمت سرویسی که به کاربر تعلق می گیرد محسوس نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،محمدعلی یوسفی زاده-مدیرعامل آسیاتک-در نشست خبری، روش اعمال تفکیک قیمت استفاده از سایتهای داخلی در شبکه ملی اطلاعات را نسبت به سایت های خارجی که قرار بود از ۱۵ اسفندماه اجرایی شود توضیح داد و گفت: مطابق با این مصوبه، با اهداف شبکه ملی اطلاعات، مشترکان به استفاده از سایت های داخلی و افزایش میزان محتوای داخلی کشور ترغیب خواهند شد.

وی با بیان اینکه روش اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در میزان خرید بسته اینترنت مشترکان اعمال می شود گفت: به این معنی که مشترک در خرید یک بسته اینترنت به میزان دو برابر حجم ترافیک خارجی، ترافیک داخلی دریافت می کند. برای مثال در صورتی که برای خرید یک بسته اینترنت، مشترک یک گیگابیت حجم ترافیک بین‌الملل داشته باشد معادل آن دو گیگابیت حجم، امکان استفاده از سایت های داخلی خواهد داشت.

مدیرعامل آسیاتک هدف از این مصوبه را جهت دهی به فرهنگ مصرف به سمت استفاده از ترافیک داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: در گذشته نیز امکاناتی از سوی شرکت های اینترنتی برای تمایز استفاده از ترافیک داخلی به خارجی برای کاربران فراهم شده بود اما در این روش، شرکت های اینترنتی مجبور بودند با ارائه دهندگان بزرگ محتوا، برای ترافیک مصرفی سایت مربوطه قرارداد ببندند که این روش برای حجم زیاد ترافیک مصرفی کاربران، کاربرد نداشت اما با مصوبه جدید وزارت ارتباطات و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، الگوی اجرای کاهش نرخ اینترانت داخلی تفاوت پیدا کرده است.

یوسفی زاده افزود: بر مبنای این مصوبه، در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ سایت از پرترافیک ترین سایت های داخلی برای استفاده در دسترس قرار گرفته است که استفاده از این سایت ها، نصف قیمت اینترنت بین‌الملل برای کاربران محاسبه می شود.

وی در مورد نحوه محاسبه دستورالعمل ترافیک آپلود و دانلود در قیمت نهایی کاربران نیز گفت: این روش بیشتر از آنکه تاثیر درآمدی بر ارائه سرویس اینترنت داشته باشد تاثیر فنی دارد، چرا که در گذشته محاسبه آپلود برای شرکت های اینترنتی صورت می گرفت و برای شرکت مخابرات صادق نبود، این موضوع بر کیفیت شبکه تاثیر گذاشته بود، چرا که برای مثال برخی کاربران اینترنت روی شبکه، ترافیک دوربین ارسال می کردند که این ترافیک برکیفیت شبکه تاثیر منفی داشت و گاهی باعث ایجاد اختلال می شد.

وی تصریح کرد: میزان آپلود در مصرف کاربران و حجم مصرفی اینترنت کاربران بسیار کم است و این مصوبه در قیمت سرویسی که به کاربر تعلق می گیرد محسوس نیست.

این ارائه دهنده خدمات اینترنت درباره بروز برخی اختلالات مقطعی اخیر در دسترسی برخی کاربران به سایتهای خارجی نیز گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور و ایجاد مراکز تبادل و توزیع محتوا، در شبکه زیرساخت برای اجرای این مصوبه ممکن است چنین اختلالاتی را به صورت مقطعی داشته باشیم که بسیار جزئی خواهد بود.

وی گفت: به دلیل دسترسی به مراکز توزیع محتوا از چندین مسیر این اختلالات به سرعت رفع می شود و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک همچنین از اجرای فاز آزمایشی تلویزیون اینترنتی با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: در این راستا، شبکه دسترسی به خدمات IPTV در اختیار مشترکان صدا و سیما قرار می گیرد.

یوسفی زاده از برنامه ریزی برای راه اندازی شبکه فیبر نوری منازل و ظرفیت سازی برای ارائه خطوط تلفن ثابت برای ۱۰ هزار مشترک برای سال آینده به عنوان برنامه های در دست اقدام مطابق با دریافت مجوز اپراتوری FCP خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز