خبرگزاری کار ایران

نماینده رفسنجان و انار:‬

تالار بورس پسته رفسنجان راهی به سوی جهانی‌شدن است‬

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۴۸۹

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت با تاکید بر اینکه وجود بورس پسته موجب شفاف‌سازی می‌شود، گفت: با داشتن بورس پسته بحث جهانی‌شدن ما کلید می‌خورد.

به گزارش ایلنا، احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی امروز در آیین افتتاح تالار بورس پسته شهرستان رفسنجان با بیان اینکه پسته از ارز آورترین کالاهای صادراتی کشور است، افزود: ۱۷ شهرستان در کشور پسته تولید می‌کنند منتها رفسنجان بزرگترین تولیدکننده پسته در ایران است.

وی با اظهار به اینکه شرکت تعاونی‌پسته رفسنجان ۷۵ هزار عضو دارد که نسبت به شرکت اعتقاد خاصی دارند ابراز امیدواری کرد: با همراهی سهامداران در دو تا سه سال آینده به جایگاه اصلی بورس می‌رسیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت با تاکید بر اینکه وجود بورس پسته موجب شفاف‌سازی می‌شود، اضافه کرد: با داشتن بورس پسته بحث جهانی شدن ما کلید می‌خورد و با توجه به اینکه سال‌های زیادی ما قیمت‌گذاری جهانی پسته را انجام می‌دادیم به این جایگاه بر می‌گردیم.

انارکی محمدی یادآور شد: در تمام این سال‌ها ‌خریداران عراقی، افغانستانی و چینی با حضور در پایانه‌ها و مراکز فرآوری، پسته را بدون نظارت خریداری می‌کردند که این لطماتی به قیمت و ارزش پسته وارد می کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث پسته باید نگاه داخلی و صادرات ساماندهی شود و سازمان بورس، جوایز صادراتی، کمک بانک ها و تامین منابع مالی را مدنظر قرار دهد.

براساس این گزارش تالار بورس پسته شهرستان رفسنجان ظهر امروز با حضور استاندار کرمان، مدیر بورس کالای کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان رفسنجان افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز