خبرگزاری کار ایران

اسد:

نیروهای خارجی که وارد سوریه می‌شوند، متجاوز هستند

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد که هر نیروی خارجی که بدون دعوت یا اجازه ما وارد سوریه می‌شود، نیروی متجاوز به حساب می‌آید.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد که که هر نیروی خارجی که بدون دعوت یه اجازه ما وارد سوریه شود، نیروی متجاوز به حساب می‌آید

بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فینیکس» چین، با تأکید بر این‌که هر گفت‌وگوی سازنده برای حل بحران سوریه باید «سوری- سوری» باشد، گفت: «ما به نشست ژنو رفتیم؛ زیرا معتقد بودیم هر نوعی از گفت‌وگوها می‌تواند گامی مثبت برای ایجاد راه‌حلی برای بحران سوریه باشد. ما انتظار نداشتیم که ژنو دستاوردی داشته باشد با این حال، این نشست، گامی در مسیری طولانی است که می‌تواند نشست‌های دیگری به‌دنبال داشته باشد چه در ژنو و چه در آستانه.»

رئیس‌جمهوری سوریه اظهار داشت، مذاکرات ژنو را سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه آن به سوریه «استفان دی‌میستورا» با نفوذ برخی از کشورهایی که در تلاش برای اعمال فشار علیه سوریه هستند، طراحی کردند؛ لذا باید گفت که دستیابی به راه‌حلی سیاسی هدف از نشست ژنو نیست.

اسد همچنین به تجاوز نظامی برخی از کشورها به سوریه اشاره کرده و یادآورد شد، هر نیروی خارجی که بدون دعوت یا اجازه ما وارد سوریه شود، نیروی متجاوز محسوب می‌شود.

وی با اعلام این‌که آمریکا و سوریه هیچ ارتباطی در سطح رسمی ندارند، اعلام کرد که حملات ائتلاف آمریکایی علیه داعش بدون هماهنگی و مشورت با ارتش و دولت سوریه انجام می‌شود.

کد خبر : ۴۶۸۳۹۹