خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری:

دولتمردان معنای اقتصاد مقاومتی را نمی‌دانند/ اتحاد کارگری راه‌حل ترمیم عادلانه مزد

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۲۸۱

یک فعال مستقل کارگری معتقد است مذاکرات مزدی بدون اتحاد عمل همه کارگران، دویدن به دنبال معلول هاست و در نهایت فقط بازده‌ای موقتی خواهد داشت.

ناصر آقاجری (فعال کارگری مناطق آزاد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان این که در حال حاضر وضع اقتصاد ایران یک معاهده چند مجهولی است، اظهار داشت: صندوق بین المللی پول از دولت ایران برای بهبود روند اقتصاد ایران و تک نرخی شدن تورم قدر دانی کرده ولی بدون تاسف اعلام نموده  که نرخ بیکاری هم چنان بالا خواهد ماند؛ این یعنی یک معادله چند مجهولی.

وی ادامه داد: وضع اقتصاد بزعم این نهاد امپریالیستی بهبود یافته ولی اشتغال هم چنان در رکود مانده است؛ باید پرسید این چگونه بهبودی است که عامه ملت و نیروی کار را دربر نمی گیرد و فقط به این معناست که به فروش نفت قدرت خرید دلالها بالا رفته است.

این فعال کارگری افزود: در چنین شرایطی زمانی که دولت مردان اعلام می‌کنند اقتصاد مقاومتی را کامل کاربردی می‌کنند یا معنای اقتصاد مقاومتی را نمی‌دانند و یا می‌دانند و خود را به کوچه بانک جهانی امپریالیستی می‌اندازند.

آقاجری تصریح کرد: به هر حال هیچ راهی برای بیان درد های کارگران وجود ندارد ؛ تنها راه رهایی آنها فقط اتحاد و همبستگی صنفی است.

آقاجری در پایان گفت: مذاکرات مزدی بدون اتحاد عمل همه کارگران، دویدن به دنبال معلول‌هاست وبازده ای موقتی خواهد داشت و هرگز موفقیتی در کار نخواهد بود. با تعدیل ساختاری و خصوصی سازی،  اقتصاد مقاومتی آب در هاون کوبیدن است. کارگران ایران برای رسیدن به حداقل‌های حقوق صنفی شان هم باید روی اجرای قانون کار پافشاری کنند و هم  باید به نمایندگان و دولت‌هایی رای بدهند که سیاست‌های نو لیبرالیستی را نفی کنند و حداقل، به اصول قانون اساسی  بازگشت کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز