خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

اتحادیه عرب به‌جای تکرار ادعاهای بی اساس، به اهداف اصلی خود رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۱۹۸

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادعاهای تکراری مطرح شده در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب را بی اساس و مردود خواند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، تکرار ادعای پوچ درخصوص جزایر سه گانه در این بیانیه را مردود دانست و اظهار داشت: حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس واقعیتی انکار ناپذیر و ابدی است و اینگونه ادعاها و بیانیه های سراسر  کذب نمی تواند خدشه ای بر آن وارد نماید.

وی همچنین در خصوص باز تکرار  و باز نشر ادعای واهی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده و اساسا نیازی به دخالت احساس نمی کند. نشانه رفتن چنین اتهامات بی ربط و بی جا به سوی ایران، صرفا  گریزگاهی بی ثمر و تجربه شده برای فرافکنی مشکلات داخلی برخی کشورها و تقلایی بی حاصل برای خروج از باتلاقی است که  آنان به دست خود و برای خود ایجاد کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد اتحادیه عرب بهتر است دقت نظر لازم را داشته باشد که با صرف زمان و هزینه ‌های بی جا برای تکرار ادعاهای بی اساس، از  اهداف  اصلی و فلسفه وجودی تشکیل خود باز نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز