خبرگزاری کار ایران

سارقان 11 بانک کشور دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۱۸۱

رئیس پلیس قزوین از دستگیری سارقانی خبر داد که به 11 بانک در نقاط مختلف کشور دستبرد زدند.

به گزارش ایلنا، سردار مهدی محمودی گفت: در پی وقوع سرقت از دو بانک شهرستان تاکستان در سال جاری، تحقیقات وسیع وتلاش کارآگاهان پلیس برای دستگیری سارقان با جمع آوری اطلاعات و تشکیل کارگروه ویژه آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در بررسی این موضوع اسفند ماه سال جاری از یک سرقت ناموفق در یکی از استان‌های کشور مطلع و بلافاصله با اخذ نیابت قضائی و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان به شهرستان اعزام و پس از بررسی اطلاعات به دست آمده اولیه مشخص شد یکی از متهمان از سارقان حرفه‌ای است که توانستند متهم را دریک عملیات در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: متهم در بازجویی فنی وپیچیده کارآگاهان به همدستی برادر وخواهر خود اعتراف وابعاد تازه‌ای از اعمال مجرمانه سارقان حرفه‌ای بر ملا شد.

سردار محمودی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی وتحقیقات لازم رد پای دو سارق در استان آذربایجان شرقی و فارس شناسایی و در کمتراز 48 ساعت و در یک عملیات ضربتی غافلگیرانه برادر و خواهر این سارق نیز دستگیر شدند.

وی بیان داشت: با دستگیری سه متهم که همگی دارای چندین سابقه کیفری و سرقت از بانک بوده در بازجویی فنی کارآگاهان به سرقت از بانک‌ها در شهرستان بابلسردرسال 91 و 92، شهرستان تاکستان در سال 93، اردبیل در سال 94، شهرستان تاکستان در سال 95 و اسلام آباد غرب کرمانشاه در سال 95جمعا به مبلغ 12میلیارد و 600 میلیون ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: سارقان در سرقت از بانک‌ها در شهرستان تاکستان سال 91، کامیاران در سال 93، بیجار و ایجرود زنجان در سال 94 و عباس آباد مازندران در سال 95 نسبت به تخریب و ورود به بانک‌ها اقدام ولی موفق به سرقت دراین زمینه نشدند.

سردار محمودی در پایان گفت: علی رغم بازدیدها وهشدارهای مکرر پلیس درخصوص تقویت سیستم حفاظتی بانک‌ها متاسفانه شاهد قصور در این زمینه از سوی مسئولان بانک‌ها هستیم وتوصیه می‌کنیم که به هشدارها و تذکرات پلیس در رفع معایب سیستم‌های حفاظتی اهتمام لازم را داشته باشند.

 منبع: میزان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز