خبرگزاری کار ایران

اعلام حمایت آلن ژوپه از فیون

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۱۷۷

نخست‌وزیر اسبق فرانسه امروز –جمعه- اعلام کرد از نامزد حزب راست میانه حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آلن ژوپه» نخست‌وزیر پیشین فرانسه اعلام کرد از «فرانسوا فیون» نامزد منتخب حزب راست میانه برای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه حمایت می‌کند.

فیون در حزب راست میانه بیش از هزار حامی دارد که دوبرابر تعداد مورد نیاز است و حمایت ژوپه نیز می‌تواند باعث مستحکم‌تر شدن جایگاه وی به عنوان نامزد این حزب شود.

فرانسوا فیون با پیروزی در انتخابات درون حزبی به عنوان رقیب «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی و «امانوئل ماکرون» نماینده مستقل میانه‌رو شناخته می‌شود.

البته تنها دو کاندیدا به دور دوم انتخابات راه پیدا می‌کنند که بر اساس نظر‌سنجی‌های انجام شده در ماه آوریل گذشته فیون در جایگاه سوم قرار گرفته است.

آلن ژوپه نیز با انتشار پیامی توئیتری تاکید کرده بود: «اگر یک مسافر هم باقی بماند من در طوفان کشتی را ترک نخواهم کرد» که نشان دهنده حمایت وی از فرانسوا فیون است.

ژوپه رقیب فیون در انتخابات درون حزبی بود که شکست خورد ولی تا هفته گذشته و پس از رسوایی مالی همسر و فرزندان فیون، از ژوپه به عنوان فرد جایگزین نام برده می‌شد.

اما ژوپه روز دوشنبه گذشته اعلام کرد تصمیمی برای جایگزین شدن ندارد و از فرانسوا فیون کاملا حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز