خبرگزاری کار ایران

برگزاری یورو 2024 در آلمان یا ترکیه

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۱۴۷

یورو 2024 در کشورهای آلمان و یا ترکیه برگزار خواهد شد و یوفا باید تصمیم نهایی را بگیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت squawka، آلمان و ترکیه تنها کشورهایی هستند که برای میزبانی یورو 2024 قبل از ضرب‌الاجل 3 مارس اعلام آمادگی کرده‌اند و از هر دوی فدراسیون‌ها انتظار می‌رود تا سال 2018 یک پرونده پیشنهادی ارائه کنند. یوفا در ماه سپتامبر  اعلام می‌کند که چه کشوری برنده میزبانی یورو 2024 خواهد بود.

یورو 2020 در 13 شهر مختلف در سرتاسر اروپا برگزار می‌شود

سخنگوی یوفا اعلام کرده که دانمارک، سوئد، نروژ و فنلاند یک پیشنهاد مشترک برای تورنمنت 2024 ارائه کرده‌اند.

دبیر کل یوفا، تئدور تئودوریس، در مراسم برگزاری مناقصه‌ها گفت: این واضح است که دو مناقصه قوی در ویترین یوفا برای رقابت‌های ملی وجود دارد و این یک تصمیم سخت برای یوفا خواهد بود.

آلمان علاوه بر میزبانی جام جهانی 2006، در سال 1974 میزبان جام جهانی و  در سال 1988 نیز میزبانی قهرمانی اروپا را بر عهده گرفته بود.

در آن سو، ترکیه منتظر است که اولین تورنمنت بزرگ خود را میزبانی کند، بعد از یک پیشنهاد مشترک با یونان برای بازی‌های یورو 2008 و یک پیشنهاد فردی در سال 2012. دو درخواست قبلی ترکیه از سوی یوفا رد شده بود.

رئیس اتحادیه‌ی فوتبال آلمان، رینهارد گریندل، می‌گوید: با تجربیات وسیع ما، زیرساخت‌های استادیوم‌های ما و شرایط اساسی در آلمان می‌توانیم در یک سطح اقتصادی و درجه یک مسابقات را برگزار کنیم.

همتای او در فدراسیون فوتبال ترکیه، ییلدیریم دمیریون، هم گفته است: در طی چند سال گذشته، حدود 23 استادیوم ساخته شده یا اخیرا در سطح کشور در حال ساخت است. در این سطح سرمایه‌گذاری، ترکیه ثابت می‌کند یکی از کشورهای متعهد در تعهد خود به زیرساخت‌های فوتبال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز