خبرگزاری کار ایران

معرفی برگزیدگان جشنواره داستانک کودکان کار در فرهنگسرای خاوران

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۰۸۹

آیین اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره داستانک کودکان کار با حضور کانون‌های ادبی منطقه ریاست فرهنگسرای خاوران و دست اندرکاران این جشنواره برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دوست علی ابتدای برنامه با اشاره به برگزاری این جشنواره به عنوان اولین کار از فعالیت‌های ادبی با این سبک و سیاق در سال‌های اخیر فرهنگسرا گفت: این نکته بسیار مهمی است که این کار با توجه به کمبود زمان و محدودیت برخی امکانات،با تلاش کانون ادبی واژه و مشارکت فرهنگسرا برگزار شد و امروز در آیین اختتامیه آن هستیم.

وی در ادامه ایران را کشوری اسلامی و ام القرای جهان اسلام خواند و گفت:کودکان کار در از آن معضلاتی است که در خیلی از جوامع وجود دارد اما با توجه به فرهنگ مردم کشورمان و آیین مقدس اسلام توجه به این معضل برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در ادامه داوود ملکی دبیرعلمی این جشنواره به دردمند بودن نویسنده به عنوان هنرمند در عرصه هنر ادبیات گفت: درد کودکان کار از آن دردهایی‌ست که باید دیده شود آن هم از زوایایی که عموم مردم به آن توجه ندارند و این رسالت و اصالت ادبیات است. در حقیقیت برگزاری این جشنواره نیز با همین هدف انجام شد که امیدواریم قدم کوچکی در راه رفع یا کم شدن این آسیب از سطح اجتماع برداشته باشیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره با حدود 20 روز فراخوان و مهلت ارسال آثار ،167اثر داستانی از شهر تهران و چند استان از جمله همدان، کرمان و خراسان رضوی دریافت کرد که در قالب داستانک داوری شدند.

در این مراسم امید حضوری با داستانک ترازو، صنم نعمتی با داستانک خبر و حمیده مشگی با داستانک پسرک کور نفرات اول تا سوم انتخاب شده و شکیلا فراستی با ده سال سن به عنوان کم سن‌ترین شرکت کننده جایزه خود را دریافت کرد. این برنامه در سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز