خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

گفت‌وگوی ملی لازمه پیشبرد اهداف کشور است/منافع ملی اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۰۳

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: وقتی پای منافع ملی در میان باشد اصلاح‌طلب و اصولگرا معنی ندارد گفت‌وگوی ملی لازمه پیشبرد اهداف کشور است .

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لزوم به وجود آمدن گفت‌و‌گوی ملی با بیان این که مهمترین مساله‌ای که برای هر کشور از جمله کشور ما مطرح است بحث وفاق و انسجام است، گفت: تفاهم و تعامل باعث می‌شود توانمندی‌ها در کشور افزایش یابد. ما در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سیاست خارجی با توجه به منافع ملی باید بتوانیم نظرات یکسانی داشته باشیم.

او ادامه داد: صرف نظر از اینکه اصلاح‌طلب یا اصولگرا هستیم باید قبول کنیم منافع ملی بدون توجه به انسجام و وفاق ملی صدمه می‌بیند، توانمندی‌های کشور به مخاطره می‌افتد  و از طرفی هم  این امر می‌تواند بر آینده، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیراتی داشته باشد.

کاشفی در پاسخ به این سوال که چه کسانی باید نسبت به ایجاد فضای گفت‌وگوی ملی اقدام کنند، عنوان کرد: اشخاصی باید گام نخست را بردارند که به کشور، نظام و انقلاب‌ علاقه دارند و زمینه‌هایی را فراهم کنند که بتوانیم در آن فضا به یک فصل مشترک برسیم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ما فراز و نشیب‌هایی را تجربه کرده‌ایم، سیاسیون، نخبگان و اشخاصی که می‌توانند نقشی را ایفا کنند باید به این میدان وارد شوند. همه ما مسائل مشترکی داریم که باید فارغ از هر نوع نگرش و  گرایش سیاسی به آن توجه کنیم.

او با اشاره به این که مشرکات می‌تواند عامل رشد و یا ضعف جامعه باشد، گفت: برخی زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف کشور خواه ناخواه مشترک هستند اگر خدای ناکرده به این مسائل بی‌توجهی شود به جای اینکه در جهت رشد و تعالی حرکت کنیم در جهت ضعف گام خواهیم برداشت.

عضو حزب اتحاد ملت تاکید کرد: بی توجهی به مشترکات جاری در کشور می‌تواند شکاف‌های نسلی، جنسیتی، قومی و مذهبی را به وجود بیاورد که اصل انسجام ملی را ممکن است به خطر بیاندازد.

کاشفی به نقش رسانه‌ها در به وجود آمدن فضایی که بتوان در آن به گفت‌وگوی ملی رسید اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها رکن اول این جریان هستند،  باید به این موضوع بپردازند زیرا مسائل عمده کشور به این امر بستگی دارد با پرداختن به گفت‌وگوی ملی‌ می‌توانیم خطرات بسیاری را کاهش دهیم اگر امروز به این امر بی‌توجهی شود خیلی از مسائل ما زیر سوال می‌رود.

او خاطرنشان کرد: اگر  ما خودمان را مسلمان می‌دانیم، بپذیرید اگر سند ما کتاب ماست و کتاب ما قرآن است در قرآن تاکید شده که با یکدیگر شور کنید و حرف درست را بپذیریم و  به آن عمل کنیم علما و مسئولان باید فضای گفت‌وگوی را به وجود آورند. منطق و استدلال‌های درست می‌تواند از بروز اختلاف جلوگیری کند ما باید از موارد دغدغه‌افکن دوری کنیم نباید فکر کنیم که با برخوردهای تهاجمی می‌توانیم نظرات را به وجود بیاوریم جامعه باید احساس کند که دوستی و وفاق وجود دارد.

او در ادامه افزود: اتفاقی که در برجام افتاد فارغ از اینکه مهمترین مسائل ما را حل کرد،  ایران هراسی و چهره‌‌ای که از کشور ما ساخته شده بود مبنی بر اینکه ایرانیان اهل گفت‌وگو نیستند و منطق را نمی‌پذیرند از میان رفت. امروز دنیا فهمیده ما اهل گفت‌وگو، تعامل و منطق هستیم پس چرا با یکدیگر وارد گفت‌وگو نشویم وقتی خارج از مرزها این چنین در مورد ما فکر می‌کنند در داخل چرا به آن جامه عمل نپوشانیم.ایران متعلق به همه ایرانیان است همه باید نقد کنند و نظر بدهند مهمترین مساله ما قانون اساسی است مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند حتی اگر ما را قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید. دانشگاه‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی باید فضایی را ایجاد کنند تا مسائل به درستی مطرح شود و مردم در این فضا به گفت‌وگو و تعامل بنشینند.

کاشفی یادآور شد: کمتر از چندین ماه دیگر ما وارد بحث انتخابات می‌شویم کاندیدای ما در رقابت با یکدیگر باید اخلاق‌گرا و قانونگرا باشند وضعی را به وجود آورند که مردم احساس کنند دوستی و وفاق سرلوحه رقابت آنان است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که باتوجه به رویکردهای افراطی در منطقه و حضور ترامپ در ایالات متحده و سیاست‌های بارز او در قبال ایران گفت‌وگوی ملی در ایران شرایط چقدر ضروری است گفت: در شرایطی که منطقه در آتش جنگ می‌سوزد و بحران‌هایی وجود دارد و همچنین حضور ترامپ در آمریکا که هر لحظه یک سیاست را در قبال ایران دارد،  ما باید در داخل انسجام داشته باشیم اختلافات می‌تواند ما را تضعیف کند. اگر امروز با انسجام و اتحاد نتوانیم مقابل چنین تهدیدهایی بایستیم فردا بحران بزرگ‌تری به وجود خواهد آمد. امروز دنیا می‌داند اما اهل صلح هستیم و از جنگ بیزاریم. باید در داخل نیز این هدف را تقویت کنیم تا نگذاریم کشور صدمه ای ببیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز