خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری کمیته مزد شورای عالی کار :

مدافعان حقوق مدیران با افزایش مزد کارگران مخالفت نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۴۹۳

عضو کارگری کمیته مزد شورای عالی کار تاکید دارد اگر شرایط اقتصادی کشور برای پرداخت حقوق 24 میلیون تومانی مدیران مساعد است پس چرا این همه با افزایش مزد کارگران مخالفت می‌شود .

«نادر مردای» عضو کارگری کمیته مزد شورای عالی کار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت:‌  فرصت زیادی تا تعیین حداقل دستمزد باقی نمانده و باید ارزش تورمی سبد معیشت خانوارهای کارگری بدون چون چرا در مزد  96  لحاظ شود.

مرادی افزود: سال آینده قطعا هزینه‌های زندگی افزایش می‌باید البته این افزایش یک بار اتفاق نمی‌افتد بلکه چند بار شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود از این رو دستمزد کارگران باید به گونه‌ای  باشد که تمام این هزینه‌ها را بی کم و کاست پوشش دهد.

این فعال صنفی کارگری افزود: در گذشته هر وقت صحبت از افزایش مزد می‌شد به گونه‌ای با افزایش مزد مخالفت می‌شد که انگار قرار است در جامعه طاعون را شیوع دهیم در حالی که مزدبگیران ستون‌های اصلی اقتصاد کشور هستند که باید از تمام حمایت‌های قانونی برخوردار شوند.

مردای با اشاره به مصوبه مجلس برای تعیین سقف حقوقی مدیران، تصریح کرد: اگر اقتصاد کشور توان پرداخت حقوق 24 میلیونی برای مدیران ناکارآمد را دارد، پس چرا  هر وقت صحبت از افزایش منطقی و عادلانه دستمزد می‌شود همین مدیران 24 میلیونی هر ریال افزایش دستمزد را تورم زا می‌خوانند. 

این فعال صنفی کارگری در پایان یادآور شد که واقعی نشدن مزد معیشت نیمی از  جمعیت کشور  را به مرحله غیر قابل جبرانی خواهد برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز