خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

اصحاب فرهنگ و هنر بهترین دیپلماسی برای کشور محسوب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۴۹۸

استاندار زنجان معتقد است اصحاب فرهنگ و هنر بهترین دیپلماسی برای کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، اسدالله درویش‌امیری شامگاه امروز در جلسه دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان با اشاره به اینکه هنر در کشور ما دارای رنگ و بوی تاریخی اسلامی است، اظهارداشت: تاریخ و دین در اندیشه هنرمندان ما نفوذ کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اصحاب هنر بهترین  دیپلماسی برای کشور است، افزود: حضور هنرمندان به‌عنوان سفیران فرهنگی با اندیشه‌های ناب ایرانی اسلامی و تاریخ تمدن تاریخی مهم واساسی است.

درویش امیری، ملت ایران را دارای تمدن بسیار عمیق برشمرد و گفت: هنر و هنرمند ایران اسلامی دارای سابقه تاریخی و اصالت فرهنگی است .

مقام عالی دولت در استان، رفع مشکلات مالی هنرمندان را مهم ارزیابی  کرد و گفت: عدم پذیرش برخی برنامه‌ها و وجود برخی بی‌مهری‌ها درباره بعضی هنرها را در کشور غیرقابل قبول برشمرد.

وی،  در ادامه بی‌مهری نسبت به هنر و هنرمندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر بخشی از هنرمندان می‌تواند سفیر کشور ما باشد.

استاندار زنجان، تقویت هنر و فرهنگ بومی را مبارزه با فرهنگ تهاجمی عنوان کرد و یادآورشد: تقویت هنرمندان باعث مقابله با تهاجم فرهنگی است.

درویش امیری، نقش هنر و موسیقی سنتی را در جامعه مهم ارزیابی کرد وگفت: هنر خلاقیت است باید عمیق باشد تا لذت آن احساس شود.

مقام عالی استان، تلاش در راستای حفظ و احیائ هنرها و رشته‌های بومی را حائز اهمیت عنوان کرد وگفت: هنرمندان باید خود در مسیر رشد اقتصادی قرار بگیرند.

استاندار زنجان در پایان با اشاره به بهره‌مندی و سهم کم وزارت‌ارشاد از اعتبارات فرهنگی نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها در کشور تصریح کرد: امید است به نیازمندی‌های اصحاب هنر پاسخ مناسب داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز