خبرگزاری کار ایران

کلانتری خبر داد:

آزادسازی سهام عدالت از هفته آینده به دستور رئیس‌جمهوری

معاون وزیر کار گفت: سهام عدالت از هفته آینده به دستور رئیس‌جمهوری آزادسازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید حمید کلانتری در نشست با تعاون‌گران شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان که در فرمانداری زابل برگزار شد، اظهار داشت: با این اقدام ۲ دهک نخست جامعه سهام عدالت خود را به صورت کامل دریافت می کند. ۳۵۲ شرکت تعاونی سهام عدالت در شهرستان های کشور وجود دارد که باید برنامه ریزی خوبی در این خصوص داشته باشند.

وی گفت: یکی از دغدغه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به نقش تعاونی برای احیا و توسعه مناطق محروم است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: منطقه سیستان با شمار زیادی شرکت تعاونی ظرفیت تبدیل شدن به خاستگاه نهضت تعاون در کشور را دارد.

وی افزود: یکی از قابلیت‌های سیستان و بلوچستان توسعه تعاونی های صنایع دستی است به طوری که با ایجاد این تعاونی ها، محصولات بومی منطقه بهتر از گذشته در شهر تهران و سایر شهرهای گردشگری کشور به فروش می رسد.

کلانتری همچنین از تاسیس تعاونی توسعه عمران شهری در زابل خبرداد و گفت: در هر شهرستان ظرفیت ایجاد یک تعاونی توسعه عمران شهری وجود دارد.

وی ایجاد تعاونی صیادان را باعث رونق اقتصادی منطقه دانست و تصریح کرد: تشکیل تعاونی صیادی موجب رونق اقتصادی و بهره وری بیشتر از آب موجود در منطقه خواهد شد.

وی به مردم سیستان و بلوچستان برای حضور استاندار فرهیخته و فعال تبریک گفت و بیان کرد: علی اوسط هاشمی به خوبی معضلات و مشکلات استان به خصوص در بخش تعاون را پیگیری می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: چهار هزار و ۶۰۲ تعاونی در این استان با عضویت یک میلیون و ۳۲۲ هزار نفر به ثبت رسیده است.

مهرداد جهاندیده افزود: وجود قوانین و ضوابط محدود کننده از مهمترین مشکلات در حوزه تعاون است که فعالان در این حوزه از آن رنج می برند و نیاز است یک کمیته با حضور صاحب نظران حوزه قوانین این مشکلات را شناسایی کنند و در خصوص آنها چاره اندیشی شود.

وی اظهار داشت: طرح پایلوت با برنامه زمانبندی مشخص باید برای سیستان و بلوچستان به خصوص منطقه سیستان در زمینه توسعه تعاونی ها، توانمندسازی و رفع مشکلات اجرا شود.

کد خبر : ۴۶۶۴۹۲