خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان درجمع خبرنگاران:

احیای رودخانه کارون در دستور کار است/دولت تصمیمی برای انتقال آب کارون ندارد

استاندار خوزستان، امروز در آئین درختکاری در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان برنامه ششم، تمام کارخانه‌های و دستگاه‌ها، موظف به تصفیه‌ی پساب‌های صنعتی و بهداشتی خود شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، ساعتی پیش در بازدید از یکی از کانون‌های ریزگرد در مسیر جاده اهواز به بندر امام، در خصوص غیربهداشتی بودن آب شرب اهواز به دلیل آلودگی رودخانه کارون، گفت: آب شرب اهواز از کارون تأمین نمی‌شود، بلکه از منطقه ی غدیر در پشت سد کرخه تأمین می‌گردد.

استاندار خوزستان افزود: تصفیه‌خانه‌ی شرق اهواز در حال بازسازی است و تا پایان برنامه ششم، تمام شرکت‌ها، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و دستگاه‌های دیگر موظف شده‌اند قبل از ورود پساب‌های خود به رودخانه‌ی کارون، آنرا تصفیه کنند.

شریعتی در خصوص طرح تونل بهشت‌آباد، گفت: در دولت روحانی هیچ پروژه انتقال آب، تصویب نشده است. مباحث مطرح‌شده در خصوص همان پروژه قبلی بوده که هنوز هم اجرایی نشده است.

وی عنوان کرد: با تمام توان و ظرفیت خود، از انتقال آب کارون ممانعت می‌کنیم. خانم ابتکار نیز در نامه‌ای که به دولت نوشته است، گفته که این پروژه توجیه زیست‌محیطی ندارد و با آن مخالفت نموده است.

 

یوسف کریمی
کد خبر : ۴۶۶۲۶۹