خبرگزاری کار ایران

مجلس مصوب کرد؛

تعیین تکلیف بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرید تجهیزات دانشگاهی، آزمایشگاهی و ‌آموزشی

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۰۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک‌های عامل را مجاز به پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به برخی دستگاه‌ها برای خرید تجهیزات و به روزرسانی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶، بند الحاقی ۲ به تبصره ۴ این لایحه را اصلاح کردند.

بنابر این مصوبه، در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل برای خرید تجهیزات و به روزرسانی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به تفکیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۶ هزار میلیارد ریال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۴ هزار میلیارد ریال، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲ هزار میلیارد ریال، دانشگاه پیام نور ۴ هزار میلیارد ریال،‌ دانشگاه فرهنگیان ۱۲۰۰ میلیارد ریال، دانشگاه آزاد اسلامی ۲ هزار میلیارد ریال، دانشگاه جامع علمی کاربری ۸۰۰ میلیارد ریال، سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی ۴ هزار میلیارد ریال، جهاد دانشگاهی ۱۲۰۰ میلیارد ریال، دانشگاه شهید رجایی و هنرستان‌های آموزش و پرورش ۲ هزار میلیارد ریال و پارک‌های علم و فناوری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بر اساس فهرست مورد توافق وزارتخانه‌های مذکور و سازمان برنامه و بودجه کشور و با تضمین هیأت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مذکور پرداخت می‌شود.

این تسهیلات پس از توقف دوساله از محل درآمد اختصاصی آنها و متناسب با میزان دریافتی و مبتنی بر زمان‌بندی مورد تفاهم با بانک‌ها بازپرداخت می‌شود. تجهیزات آزمایشگاه‌های تحقیقاتی موضوع این بند فقط در مواردی که بنا به اعلام معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و یا وزارتخانه تخصصی مربوطه مشابه داخلی ندارند، از شرکت‌های خارجی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز