خبرگزاری کار ایران

وقف‌چی در نشست خبری:

۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در موسسه کاسپین منتظر تعیین‌تکلیف بانک مرکزی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۹۷

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در این موسسه و هشت موسسه منحله دیگر در انتظار تعیین تکلیف بانک مرکزی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی وقف‌چی در یک نشست خبری که درحاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس با محوریت پرونده موسسه مالی کاسپین برگزار شد، گفت: چهار ماه پیش ملاقاتی با آقای سیف رییس کل بانک مرکزی داشتیم و نماینده سپرده‌گذاران معترض کاسپین را به این نشست دعوت کردیم. 

او با اشاره به تجمع چندین‌باره سپرده‌گذاران کاسپین مقابل ساختمان مجلس، گفت: در این نشست آقای سیف گفت که ما مجوز فعالیت به کاسپین نداده‌ایم، درحالی که نماینده سپرده‌گذاران سندی را نشان داد که بر اساس آن بانک مرکزی در تاریخ ۲۷ اسفند به این مجموعه مجوز فعالیت داده است.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای سیف گفتند که مجوز تأسیس شعبه نداده‌ایم؛ در حالی که در مجوز فعالیت نیامده بود که اجازه تأسیس شعبه وجود ندارد و آقای سیف معتقد بود دادگستری باید در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کرد و هشدار بدهد که مردم سپرده‌گذاری نکنند.

او با بیان اینکه به گفته رییس هیات مدیره کاسپین این موسسه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار دارد، ادامه داد: مردم به مجوز بانک مرکزی که در همه شعب این موسسه وجود دارد، اعتماد می‌کنند و به این نوع موسسات پول واریز می‌کنند.

او با بیان این‌که در سایت بانک مرکزی مجوزدار بودن کاسپین اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در سند دیگری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی بر اساس نامه‌ای اعلام کرده که می‌توانید به جای هشت موسسه منحله فرشتگان، امید جلین گرگان، حسنات اصفهان، کشاورزان مازندران، دامداران کرمانشاه، بده توس مشهد، الزهرا مشهد و پیوند مشهد تابلوی کاسپین را الصاق کنید و در صورتجلسه‌ای انحلال این هشت موسسه و تجمیع آن در کاسپین اعلام شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس یادآور شد: تا زمانی که این موضوع از طریق بانک مرکزی تعیین تکلیف نشده و از این وضع نابسامان بیرون نیامده‌ایم، سپرده‌گذاران باید سپرده‌گذاری در این موسسات را متوقف کنند تا وضعیت به طور شفاف از طریق بانک مرکزی اعلام شود؛ در غیر این صورت تعهدی نسبت به سپرده‌گذاری جدید در این موسسات وجود ندارد.

او اضافه کرد: قوه قضائیه در جریان و پیگیر این موضوع است، نکته مهم این است که ۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در کاسپین و هشت موسسه منحله در انتظار تعیین تکلیف بانک مرکزی است.

نماینده زنجان در مجلس ادامه داد: همچنین اطلاعات لازم را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه می‌کنیم و انتظار داریم کمیسیون اقتصادی با قاطعیت و جدیت موضوع را پیگیری کند و بانک مرکزی هم برای تعیین تکلیف این وضعیت تصریح کند تا سرمایه مردم سرگردان نشود.

وقف‌چی در پایان تصریح کرد: اگر اعتماد مردم از بانک مرکزی سلب شود، دیگر کسی در بانک‌ها و موسسات اعتباری سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و این امر مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز