خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران:

سقف حقوقی مدیران, ترمیم مزدی را اجتناب ناپذیر می کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۶۷

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران می‌گوید وقتی سقف حقوقی مدیران بالای 20 میلیون تومان تعیین می‌شود دیگر نمی‌توان از افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران سخن گفت بلکه باید با در نظر گرفتن قیمت هزینه‌های سبد معیشت به ترمیم مزدی پرداخت.

«اسماعیل حق پرستی» دبیر اجرایی خانه کارگر تهران در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: وقتی سقف حقوقی مدیران بالای 20 میلیون تومان تعیین می‌شود دیگر نمی‌توان از افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران سخن گفت بلکه باید با در نظر گرفتن قیمت هزینه‌های سبد معیشت به ترمیم مزدی پرداخت.

وی با اشاره به جلسه امروز شورای عالی کار در خصوص مزد 96 گفت:  اعمال قیمت هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری در مزد 96 نه تنها به واقعی شدن دستمزد کمک می کند بلکه خط فقری را که کارگران و خانواده‌های آنان در آن زیست می‌کنند را به رخ می‌کشد. 

کمیته تخصصی مزد شورای عالی کار در آخرین جلسه خود قیمت هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری در سال 96 را 2 میلیون 489 هزار تومان اعلام کرد.

حق پرستی افزود: قیمت  2 میلیون 489 هزار تومان برای هزینه‌های سبد معیشت کف هزینه‌ها و تازه تنها با در نظر گرفتن اقلام خوراکی اعلام شده است. ضمن اینکه باید توجه داشت که این رقم کمی بالاتر از خط فقر است اما به هر روی معیار خوبی برای اثبات ادعاها در خصوص کوچک شدن  سفره‌های معیشت کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران واقعی شدن دستمزد و ترمیم مزدی را اجتناب ناپذیر خواند و افزود: وقتی سقف حقوقی مدیران بالاتر از 20 میلیون تعیین می‌شود دیگر نمی‌توان از 10 درصد افزایش مزد سخن گفت از این رو ترمیم مزدی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز