خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۴۱

گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهوری قزاقستان و روسیه، موضع‌گیری کرملین علیه رویکرد آمریکا در مبارزه با تروریسم، تشدید سرکوب مسلمانان در آمریکا، متهم شدن دولت اقلیم کردستان به نقض حقوق بشر توسط آمریکا، تظاهرات پراکنده وکوچک حامیان رئیس‌جمهوری آمریکا، اقدام به خودکشی دانشجویان آمریکا به دلیل وضعیت سیاسی، کشته شدن ۱۱۰ نفر در سومالی بر اثر گرسنگی، کشف انبار مواد شیمیایی داعش در موصل و جنگ سایبری آمریکا علیه برنامه موشکی کره شمالی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «نور سلطان نظربایف» رئیس‌جمهوری قزاقستان در گفت‌وگوی تلفنی با« ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات صلح سوریه خبر داد.

- کرملین در پاسخ به موضع آمریکا در عدم همکاری با روسیه برای مبارزه با داعش اعلام کرد مسکو به تنهایی این کار را انجام می‌دهد.

- «حاتم ابودایه» رهبر جامعه مسلمانان آمریکا ضمن انتقاد از فرمان مهاجرتی رئیس‌جمهوری اعلام کرد سرکوب‌ها در ایالات متحده علیه مسلمانان تشدید شده است.

- دولت آمریکا در گزارش سالانه خود در خصوص حقوق بشر در جهان، دولت اقلیم کردستان عراق را به نقض حقوق بشر و محدود کردن آزادی بیان متهم کرد.

- حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای دومین روز متوالی به برپایی تظاهرات پراکنده و کم‌جمعیت در خیابان‌های آمریکا دست زدند.

- روزنامه واشنگتن‌پست نوشت برخی از دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در واکنش به وضعیت سیاسی این کشور اقدام به خودکشی کرده‌اند.

- «حسن علی خیری» نخست‌وزیر سومالی اعلام کرد بر اثر گرسنگی شدید در شهر «بای» در جنوب غربی سومالی دست‌کم ۱۱۰ نفر طی دو روز جان خود را از دست داده‌اند و قحطی جان پنج میلیون نفر دیگر را تهدید می‌کند.

- نیروهای بسیج مردمی عراق موفق به کشف یک انبار محل نگهداری مواد شیمیایی گروه تروریستی داعش در شرق موصل که حدود ۱۰۰ تن مواد شیمیایی در آن ذخیر شده بود، شدند.

- نیویورک تایمز فاش کرد «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۴ دستور آغاز جنگ سایبری برنامه‌های موشکی کره شمالی را صادر کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز