خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

دانه‌های روغنی جایگزین تولید مازاد سیب زمینی شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۰۹۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: باید کشت سیب زمینی را با توجه به نیاز انجام داد و با کشت دانه های روغنی که آب کمتری نیاز دارد، جایگزین تولید مازاد سیب زمینی شود.

به گزارش‌ایلنا، کریم ذوالفقاری افزود: یکی از برنامه‌های‌جهادکشاورزی، جایگزین‌کردن کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند به جای محصولات پر مصرف آب است که این کمک بزرگی به اقتصاد کشور است.

وی اظهار داشت: افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع درگرو توفیقات بدست آمده از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه مصرف کمتر آب در بخش کشاورزی راهی در جهت توسعه اقتصادی است گفت: کشت محصولاتی که نیاز کمتر به آب دارند باعث افزایش راندمان آب شده و افزایش تولید را به همراه دارد.

ذوالفقاری افزود: بخش کشاورزی سالانه بیش از ۴۴۰۰ میلیارد تومان درامد دارد کاهش وابستگی بخش کشاورزی  به بخش دولتی با توجه به شرایط حاضر با جلوگیری از خام فروشی امکان پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بخش آب و خاک در راستای اجرای پروژه ها با تامین اعتبارات دولتی امکان پذیر است و این تنها حوزه بخش کشاورزی است که با تکیه بر اعتبارات دولتی باید پروژه های آبرسانی را به تحقق ۱۰۰ درصد ی برساند .

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی در راستای نجات بخشی  دشت‌های ممنوعه قروه و دهگلان انجام شد اما باتوجه به هدف اصلی که تامین اب برای این دشت‌ها است باید کشت سیب زمینی را با توجه به نیاز انجام داد و با کشت دانه های روغنی که آب کمتری نیاز دارد با تولید مازاد سیب زمینی  جایگزین شود .

وی اظهار داشت: افزایش سردخانه های استان کردستان یکی دیگر از شاخص‌ها و اولویت های بخش کشاورزی است که در سال ۹۳، سردخانه های استان از ظرفیت ۱۵ هزارتنی برخوردار بودند اما در سال ۹۵ با ۱۴ درصد افزایش به ۳۰ هزار تن رید و در حال حاضرظرفیت سی هزار تن دیگر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز