خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به ایلنا خبر داد؛

ثبت نام ۴۰۰ نفر برای کاشت حلزون شنوایی در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۰۷

معلولان کدهای ویژه‌ای را دریافت می‌کنند که این کد‌ها تمامی مشخصات فرد را به تمامی مراکز معرفی می‌کند و رسیدگی به امور معلولان با کیفیت و سرعت بهتری انجام می‌شود.

ایلنا: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از نام‌نویسی ۴۰۰ نفر جدید برای کاشت حلزون شنوایی در سال آینده خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ میلیون تومان نیز جهت تحقق این ثبت نام‌ها تخصیص داده‌ایم و علاوه بر کاشت حلزون در بخش‌های دیگر درمانی خدماتی متنوعی را برای معلولان در نظر گرفته‌ایم.

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با ایلنا درباره ارائه تسهیلات و پرداخت عیدانه به معلولان، گفت: بنا بر اظهارات رییس سازمان بهزیستی کشور، روز گذشته عیدانه معلولان بر اساس میزان دریافت مستمری به معلولان پرداخت شد و علاوه بر این، بن‌هایی نیز به تمام معلولان دریافت کننده مستمری، ارائه می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: ارائه بن‌های خرید در مرحله دوم است که همچون مرحله اول ۲۰ میلیارد ریال بن در نظر گرفته شده است.

وی از ثبت نام ۴۰۰ نفر جدید به عنوان افراد متقاضی کاشت حلزون خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ میلیون تومان نیز جهت تحقق این ثبت نام‌ها تخصیص داده‌ایم و علاوه بر کاشت حلزون در بخش‌های دیگر درمانی خدماتی متنوعی را برای معلولان در نظر گرفته‌ایم.

سخنگویی به تخصیص ۲ میلیارد تومان در زمینه خرید تجهیزات توانبخشی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های جدیدی را برای سال آتی در نظر گرفته‌ایم که مهم‌ترین این برنامه‌ها تعیین شدت معلولیت بر اساس آخرین طبقه‌بندی سازمان جهانی بهداشت (ICF) است.

وی ادامه داد: جهت اجرای این برنامه از ابتدای امسال به آموزش کار‌شناسان و نیروزهای مربوطه در تمامی استان‌ها پرداختیم و ویژگی منحصر به فرد این طرح، بررسی همه جانبه معلول از نظر ذهنی، روانی، جسمی و معیشتی است که این اقدام برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به ارائه کد‌های ویژه به معلولان در سال آینده اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، معلولان کدهای ویژه‌ای را دریافت می‌کنند که این کد‌ها تمامی مشخصات فرد را به تمامی مراکز معرفی می‌کند و رسیدگی به امور معلولان با کیفیت و سرعت بهتری انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز