خبرگزاری کار ایران

در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز؛

شاهسواری: می‌توان با تأسیس سالن سینما اشتغال ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۹۰۹

مدیرعامل خانه سینما گفت: می‌توان با تأسیس سالن سینما اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، منوچهر شاهسواری در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز با اشاره به کسب جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی گفت: همت هنرمندان ایران در همه حوزه‌ها بسیار بلند است و خدمات زیادی را ارایه کردند و با نیت بالا کار می‌کنند. آنچه در اسکار اتفاق افتاد تعظیم جهان به فرهنگ و هنر ایران بود.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ بهترین حوزه در بخش اقتصاد خرد است زیرا در همه بخش‌های تولید به نیروهای درون‌زای خودش متکی است، در حالیکه در طول این سال‌ها به‌جای توجه به این بخش یا هنرمندان به‌صورت تزیینی رفتار شده است.

شاهسواری متذکر شد: سال 93 فروش سینمای ایران 55 میلیارد تومان؛ سال 94 به 77 میلیارد تومان و امسال بالای 100 میلیارد تومان است، البته این رقم فقط در سینما است و در سایر بخش‌ها همچون موسیقی و تئاتر نیز بالا است.

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: نظام مدیریتی کشور از این پتانسیل استفاده نمی‌کند و تصور می‌کند اشتغال یعنی تأسیس کارخانه در حالیکه بسیاری از شهرها سالن سینما ندارند و می‌توان با تأسیس سالن سینما اشتغال ایجاد کرد. باید رویکرد دولت در این بخش تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز