خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

سال آینده از 20 سامانه ثبت تخلف در زنجان بهره‌برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۶۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مراحل مقدماتی نصب 20 سامانه ثبت تخلفات در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج دست نشان" امروز سه شنبه (10اسفند) در مراسم افتتاح فاز نخست طرح ملی تجهیز راه‌های شریانی به سامانه های هوشمند عبور و مرور جاده ای اظهار داشت: یکی از وظایف مرکز مدیریت راه ها نصب، راه اندازی و نگهداری‌تجهیزات حمل و نقل هوشمند در جاده‌های استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی در محورهای مواصلاتی استان از دیگر اهداف این مرکز محسوب می شود، خاطرنشان کرد: هدف از مرکز مدیریت راه ها در استفاده از its در جاده ها، مدیریت بهینه ناوگان حمل و نقل، اطلاع رسانی سریع از شرایط راه به کاربران جاده و کمک رسانی به آنها در مواقع ضروری است.

این مسئول با اشاره به اینکه وسایل نقلیه هم از نظر تعداد و هم از لحاظ کیفیت و تکنولوژی ساخت، رو به روز در حال افزایش هستند، افزود: از طرفی هم جاده‌های کشور همواره در حال افزایش است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ادامه داد: دیگر مدیریت ناوگان حمل و نقل به شیوه قدیمی و سنتی امکان پذیر نیست و ناگزیر هستیم که همگام با کشورهای پیشرفته دنیا از دانش و دستآوردهای علمی و سیستم های هوشمند استفاده کنیم تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل را مدیریت کنیم.

دست نشان بیان داشت: ما در سال گذشته فقط چهار سامانه کنترل سرعت داشتیم اما امسال 16 سامانه تخلفات عبور و مرور طی یک پروژه ملی به چهار سامانه قبلی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه درحاضر 20 سامانه ثبت تخلفات در محورهای‌شریانی استان فعال است،خاطرنشان کرد: مراحل مقدماتی نصب 20 سامانه دیگر هم انجام یافته است که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با بیان اینکه مرحله اول پروژه با 560 سامانه در کشور امروز راه اندازی شد، گفت: 37 دوربین نظارتی، 58 ترددشمار و 3 تابلوی وی ام اس در جاده های استان فعال هستند.

دست نشان با اشاره به اینکه توسعه این سامانه ها نیاز به اختصاص اعتبارات استانی علاوه بر اعتبارات ملی دارد، گفت: از مقامات ارشد استانی تقاضای تخصیص اعتبار ویژه به این پروژه ها را دارم.

وی گفت: در گذشته استان زنجان به دلیل جغرافیایی و شرایط خاص جاده های استان  در سه ردیف اول سرعت غیر مجاز بود یعنی معمولا 17 تا 20 درصد ترددهای استان همراه با سرعت غیر مجاز بود اما با نصب سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور این عدد به 7 درصد کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: این نوید بخش تاثیرات مثبت نصب  سیتم های حمل و نقل هوشمند در کاهش سرعت غیر مجاز و در نهایت کاهش تصادفات ناشی از آن است.

وی با تقدیر از مدیر عامل مشرکت توزیع برق استان و مدیر عامل شرکت مخابرات استان بخاطر همکاری تنگاتنگی در تامین زیرساخت های برق و انتقال دیتای سامانه، افزود: امیدوارم  بتوانیم با استفاده از توسعه حمل و نقل هوشمند در جاده ها، تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.

امینی: بهره برداری از 1880 سامانه ثبت تخلفات در سه سال اخیر

"امینی" رئیس اداره مدیریت راه های راهداری و حمل و نقل استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت:500 سامانه از یک هزار و 880 سامانه ثبت تخلفات در کشور در طول سه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از 500 سامانه 16 سامانه در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: 4 سامانه نیز از قبل وجود داشت و 20 سامانه نیز سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره مدیریت راه های راهداری و حمل و نقل استان زنجان با اشاره به اینکه همه دیتاها به صورت آنلاین جمع آوری می شود و از ثبت تصویر تا صدور جریمه مکانیزه ارائه می شود، افزود: برای بهره برداری از این سامانه ها از دانش علم دنیا برای بومی سازی استفاده شده است.

امینی با بیان اینکه سامانه در مسیر زنجان، سلطانیه- خرم دره اجرا شده است، ادامه داد: این تعداد در سال آینده به 40 سامانه افزایش یابد.

وی بیان داشت: همه تلاش این است که محور زنجان – بیجار نیز به این سامانه اضافه شود که از محورهای مهم استان است.

رئیس اداره مدیریت راه های راهداری و حمل و نقل استان زنجان با بیان اینکه سامانه 141 و 1816 این ادار کل وضعیت جاده های استان زنجان را اطلاع رسانی می کند تا وضعیت راه های استان به هموطنان ارائه شود، ادامه داد: محور دندی به زنجان نیز به سامانه توزین حین حرکت مجهز می شود که دارای آخرین تکنولوژی است.

امینی با بیان اینکه از سامانه ثبت تخلفات در بحث پلاک خوانی استفاده می شود، افزود: سامانه توزین حین حرکت در مرحله نهایی قرار داد و پس از اجرا تا پایان سال 95 به تحویل موقت و بهره برداری می‌رسد که می تواند معضل اضافه تناژ را حل کند.

وی با اشاره به فعالیت 58 سامانه تردد شمار در 58محورهای مواصلاتی استان زنجان، افزود: این سامانه آمارهای ارزشمندی از میزان جابه جایی،سرعت و سبقت غیر مجاز را ارائه می کند.

وی با اشاره به اینکه 37سامانه دوربین نظارتی در استان فعال است که در روزهای بحران و کولاک های شدید موجب می شود تا عملیات راهداری به خوبی انجام شود.، گفت: سه سامانه تابلوی پیام متحرک در آزاد راه های استان زنجان فعال هستند و این سامانه ها به منظور ایجاد ایمنی و کمک رسانی و تسهیل در امور راهداری فعال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز