خبرگزاری کار ایران

در نقد و بررسی فیلم ماجرای نیمروز مطرح شد؛

فرزند مسعود رجوی امروز کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۴۷

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» شب گذشته نهم اسفند در دانشگاه شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز» درباره ساخت فیلم‌های ژانر سیاسی و پرداختن به گروهک مجاهدین گفت: این فیلم به نوعی ادامه «سیانور» است. فقط داستان «ماجرای نیمروز» با همان رویکرد در چندین سال بعد اتفاق می‌افتد. در اصل این دو فیلم در مورد یک تفکر سیاسی است که از مقطع شروع می‌شود و پس از آن به یک تغییر ایدئولوژیک می‌رسد.

وی افزود: برای من ساخت چنین فیلم‌هایی ادامه خواهد داشت. حتما به ساخت سومین فیلم در این‌گونه سینمایی و یا بیشتر فکر خواهم کرد. با اینکه ساخت چنین آثاری بی‌حاشیه نیست اما قطعا این راه را ادامه می‌دهم. ما سر ساخت هر دو فیلم خیلی اذیت شدیم. سر«سیانور» بیشتر. در «ماجرای نیمروز» هم همینطور. البته در پایان ارگان‌هایی از این اثر حمایت کردند. اما وقتی استقبال شما را می‌بینم این انگیزه برای ساخت چنین آثاری در من بیشتر می‌شود.

در ادامه خسرو نقیبی منتقد سینما عنوان کرد: سیدمحمود رضوی براساس سلیقه شخصی سراغ تولید فیلم می‌رود و عمدتا تلاش می‌کند براساس بودجه خصوصی سراغ چنین آثاری برود.

ابراهیم امینی همچنین درباره نگارش فیلمنامه «ماجرای نیمروز» توضیح داد: من پیش از این فیلم هم با محمدحسین مهدویان همکاری داشتم. پس از نگارش نسخه اولیه فیلم، در پیش تولید بارها فیلمنامه را بازنویسی کردیم. در اصل با ویرایش نسخه هشتم به فیلمبرداری رسیدیم.

او در ارتباط با انتخاب بازیگران این پروژه افزود: سعی کردیم با انتخاب این بازیگران آشنازدایی انجام دهیم. بیشتر این موضوع برای ما مهم بود. البته این آشنازدایی به نفع باورپذیری فیلم هم بود. درباره انتخاب جواد عزتی و احمد مهران‌فر بیشتر این بحث صورت گرفت. البته این دو بازیگر پیش از این هم نقش جدی بازی کرده بودند.

هادی بهروز مدیر فیلمبرداری «ماجرای نیمروز» در پاسخ به سوالی درباره شیوه فیلمبرداری این فیلم گفت: ایده اینگونه فیلمبرداری کردن از مجموعه «آخرین روزهای زمستان» می‌آید. ما سعی کردیم از همان زمان دوربین خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که از سوژه‌ها فاصله داشته باشد. این یک دلیل منطقی دارد چراکه در این شرایط بازیگر و سوژه‌ها راحت‌تر جلوی دوربین قرار می‌گیرند. این موضوع به باورپذیری مخاطب هم کمک می‌کند. در این فیلم هم از نگاتیو کهنه و لنزهای قدیمی استفاده کردیم. به همین دلیل برای شما حس و حال همان سال‌ها ایجاد می‌شود.

مهرداد صدیقیان بازیگر نقش حامد در ادامه بیان کرد: فیلم مورد علاقه من سال گذشته در جشنواره فجر «ایستاده در غبار» بود. وقتی این فیلم را دیدم به شدت هیجان زده شدم. خدا راشکر می‌کنم کمتر از یکسال توانستم با محمدحسین مهدویان بعد از آن اثر درخشان همکاری کنم و با اشتیاق فراوان این نقش را پذیرفتم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های بازی در نقش‌های فیلم‌های سیاسی گفت: من از کار با مهدویان بسیار مطمئن بودم و آنقدر این نقش و این فیلم را دوست داشتم که اصلا به حاشیه‌ها فکر نکردم. از جهتی نقش حامد دو وجهی بود. او هم عاشق بود و هم دنبال آرمان‌هایش. از این جهت می‌توانست در تمام مدت فیلم مخاطب را به شک وادار کند.

هادی حجازی فر بازیگر نقش کمال هم در ارتباط با همکاری خود با مهدویان عنوان کرد: از همان ابتدای کار مهدویان با من تماس گرفت و من با استقبال آن را پذیرفتم. کمال نقش بسیار سختی بود. با اینکه این شخصیت خشن به نظر می‌رسد اما ما تمهیدات بسیاری اندیشیدیم تا این کاراکتر برای مخاطب طناز به نظر برسد. جواد عزتی پارتنر بسیار خوبی برای من بود و سختی زیادی برای نقش صادق کشید. به نظر می‌رسید باید جواد عزتی براساس کارنامه‌ای که دارد این شیرینی را به نقش اضافه کند اما این بار این بخش از ویژگی کاراکتر برعهده من بود.

او همچنین درباره سکانسی که رحیم با بازی احمد مهران‌فر دنبال او می‌آید تا برای حضور در عملیات از کمال استفاده کند، گفت: من این سکانس را خیلی دوست دارم. انگار من را از همان ایستاده در غبار وارد این فیلم می‌کند.

سید محمود رضوی درباره سرنوشت فرزند مسعود رجوی در این فیلم توضیح داد: بعد از پیدا کردن این بچه، او را تحویل آقای لاجوردی می‌دهند. پس از مدتی به خانواده رجوی در مشهد داده می‌شود. این بچه در مقطعی از کشور خارج می‌شود و هم اکنون در تشکیلات منافقین همکاری می‌کند.

این تهیه‌کننده همچنین درباره فیلمبرداری، طراحی گریم و طراحی صحنه و لباس «ماجرای نیمروز» گفت: به عقیده من باید کار آقای دارسنج طراح گریم فیلم دیده می‌شد. او درباره تمام این شخصیت‌ها تحقیق کرد و بر همین اساس طراحی‌ها را انجام داد. البته در بخش طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری هم این تحقیقات صورت گرفت. این همراهی تمام عوامل فنی پشت دوربین باعث شد این فضا برای شما القا شود. این نتیجه زحمات شبانه‌روزی همه گروه «ماجرای نیمروز» است.

در پایان این مراسم از عوامل فیلم تقدیر شد. البته محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» در سفر حضور داشت و نتوانست در این جلسه گروه را همراهی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز