خبرگزاری کار ایران

میلاد درخشانی در نشست خبری مطرح کرد؛

دوست دارم روی صحنه اجراهایم بداهه باشد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۷۰۵

نشست خبری کنسرت میلاد درخشانی ظهر امروز سه شنبه دهم اسفندماه در تالار حافظ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میلاد درخشانی در ابتدای صحبت‌هایش با درباره اجرای این کنسرت که بیستم اسفندماه روی صحنه می‌رود؛ گفت: این اجرا شامل دو بخش بی‌کلام و باکلام است و طبق روال گذشته و آنچه که در فجر اجرا داشتیم برگزار می‌شود.

این خواننده موسیقی تلفیقی گفت: در اجرای کنسرت بیستم اسفندماه قطعاتی از آلبوم اشارات را به همراه قطعاتی از آلبوم جدیدمان اجرا می‌کنیم. این اجرا 16 ترک دارد که البته با توجه به حس و حالی که روی صحنه دارم تصمیم می‌گیرم که چند قطعه اجرا کنم چراکه تجربه نشان داده روی سن بهتر می‌توانم حس مخاطب را درک کنم.

او با بیان اینکه در این اجرا برخی از نوازندگان تغییر کرده‌اند؛ ادامه داد: در این اجرا پدرام درخشانی نوازنده سنتور، رضا تاجبخش نوازنده بیس، ژوبین کلهر نوازنده کمانچه، مصطفی شعبانی نوازنده ساکسیفون، صالح کیوان نوازنده درامز، امیرعلی رحمانی نوازنده پرکاشن و محمد شریعت نوازنده کیبورد روی صحنه می‌آیند جالب این است که رضا تاجبخش نوازنده پیانو است اما در این اجرا بیس می‌زند. من تا به حال کارهای زیادی را با تاجبخش ضبط کرده‌ام اما این اولین اجرای ما با هم روی صحنه است.

خواننده آلبوم «اشارات» درباره اینکه چرا اعضای گروه در هر اجرا متفاوت است توضیح داد: متاسفانه در ایران نمی‌توان به صورت حرفه‌ای گروه ثابت داشت. به دلایل اقتصادی نوازنده‌ها مجبور هستند با گروه‌های مختلفی همکاری کنند که این از اصول موسیقی حرفه‌ای در دنیا نیست.

درخشانی خاطر نشان کرد: در ایران کمتر اتفاق می‌افتد که گروهی در طول یک سال نوازنده‌های ثابت داشته باشد البته این موضوع بیشتر در گروه‌های پاپ دیده می‌شود و نوازنده‌ها در گروه‌های مختلفی هستند اگرچه این موضوع به خود افراد بستگی دارد که چه نوع تفکری درباره موسیقی دارند اما من این روش را نمی‌پسندم و کسی که با من کار می‌کند باید دغدغه موسیقی داشته باشد چراکه کارهای من در دو یا سه جلسه به سرانجام نمی‌رسد و باید در طولانی مدت به حس لازم برسیم.

درخشانی افزود: در اجراهای گذشته نیز برخی از قطعات را به دلیل اینکه احساس می‌کردم آن لحظه با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کند اجرا نمی‌کردم و احساس می‌کنم روی صحنه حالت بداهه داشته باشم برایم بهتر است.

او همچنین درباره اجرا در تالار وحدت گفت: تالار وحدت هم یک سالن است و هر کسی می‌تواند با توجه به کیفیتی که دارد در سالن وحدت یا هر سالن دیگری اجرا کند و این خیلی چیز عجیبی نیست. درست است که این سالن اصلی موسیقی در تهران است اما حتما ما شرایط لازم برای ورود به این سالن را داشتیم.

او با ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های سال‌ آینده‌اش ادامه داد: در سال جدید قصد داریم آلبوم و کارهای جدیدی را ارائه کنیم. آلبوم جدیدمان 12 قطعه با کلام دارد که اشعاری از منزوی، اخوان ثالث، خیام، کاظم بهمنی و سهیل حسینی را اجرا کردیم.

این خواننده ادامه داد: آلبوم سه‌نوازی دیگری داریم که شامل تار، بم کمان و کوبه‌ای است که با مصباح قمصری اجرا کردیم این آلبوم بی‌کلام است همچنین آلبوم دیگری داریم که بر محوریت ساز عود است و از عید سال 96 آن را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز