خبرگزاری کار ایران

متصدی:

اقدام سایپا در تولید محصولات با استاندارد یورو 5 قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۰۹

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سایپا برخی از محصولات خود را با استاندارد یورو 5 تولید می کند در حالی که استاندارد یورو 5 در کشور از سال 98 اجباری خواهد شد و سایپا در این زمینه پیشتاز است و جای تقدیر دارد.

به گزارش ایلنا،  سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در اختتامیه دومین جشنواره محیط زیست گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه سایپا یکی از مجموعه های پیشرو در حفظ محیط زیست است و در دوران اخیر این پیشرویی سایپا در محیط زیست بیشتر نمود پیدا کرده است.

وی افزود: خودروهای تولیدی گروه سایپا مطابق با استانداردهای کشور تولید می شوند و با توجه به اینکه استاندارد یورو 4 از سال 93 در کشور اجباری شده است، گروه سایپا علاوه بر یورو 4 ، برخی از محصولاتش را با استاندارد یورو 5 تولید می کند و این نگاه منطقی سایپا به محیط زیست بسیار امیدوارکننده است.

متصدی گفت: علاوه بر این سایپا برخی از محصولات را بالاتر از یورو 5 نیز تولید می کند در حالی که استاندارد یورو 5 از سال 98 در کشور اجباری خواهد شد و سایپا در این زمینه نیز پیشتاز است و جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: موضوع جدیدی که در شرکت های خودروساز دیگر کشور قابل مشاهده نیست و در سایپا وجود دارد، استفاده از شیوه های جدید بنگاه داری اقتصادی است. در گذشته اولویت اول بنگاه های اقتصادی تامین مواد اولیه و تولید محصولات بوده تا بتوانند به منافع مالی برسند و به حیات خود ادامه دهند ولی امروزه این مسیر بسیار متفاوت شده است.

متصدی افزود: این مطلب بدان معنی است که بنگاه های تولیدی تلاش می کنند در یک چرخه دوار فعالیت اقتصادی نمایند. به عبارتی امروزه بر روی اقتصاد دوار تاکید بسیار زیادی می شود و در این نوع اقتصاد تمام مسایل زیست محیطی لحاظ می شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در واقع ما یک محصول با کیفیت تولید می کنیم که این محصول الزاما نباید از مواد خام اولیه تولید شده باشد بلکه می تواند از مواد بازیافت شده ایجاد شود.

وی افزود: بر اساس این موضوع بحث کیفیت محصول کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه فشاری که به منابع طبیعی کشور وارد خواهد شد کاهش می یابد. به عبارتی ما از موادی که دور ریز هستند و مشکلات زیست محیطی ایجاد می کنند امروزه می توانیم استفاده کنیم و به عبارتی مصرف مواد اولیه تولید، از حالت خطی خارج شده و به حالت دوار خواهد رسید.

متصدی گفت: نکته دیگری که مطرح است موضوع کاهش آلایندگی هاست. امروزه بنگاه های اقتصادی تلاش می کنند فعالیتشان را طوری اصلاح می کنند که نه در فرایندها آلودگی ایجاد شود و نه در تولید محصول، آلایندگی وجود داشته باشد.

وی افزود: در این مسیر باید به خدمات ارایه شده نظیر سرویس های زیست محیطی برای فاضلاب ها و پسماندهای ناشی از فرایندهای صنعتی توجه شود و باید در این حوزه ها مدیریت خوبی انجام پذیرد تا به محیط زیست انسانی آسیب وارد نشود و این چرخه باعث کاهش هزینه های تولید و بهای محصول، جذب مشتری بیشتر و در نهایت افزایش سودآوری و فروش بیشتر بنگاه اقتصادی خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در واقع در این چرخه، بنگاه ها از جنبه های زیست محیطی به بهبود اقتصادی خواهند رسید و به تقویت حیات بنگاه اقتصادی منجر خواهد شد و این چرخه دوار اقتصادی یک ایده نوپا در دنیا است.

وی گفت: خوشبختانه درهمین زمینه بازچرخانی آب در سایپا در تولید محصولات این شرکت اجرا می شود و جای بسی خوشحالی است که در گروه خودروسازی سایپا علاوه بر تولید بر اساس استانداردها، به مقوله محیط زیست تا این سطح توجه می شود.

وی تصریح کرد: از مقوله های مهم در حوزه محیط زیست و خودروسازی، موضوع تحقیق و توسعه در خصوص خودروهای الکتریکی است که خوشبختانه سایپا در این حوزه نیز فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد تولید خودروهای برقی و الکتریکی از سوی سایپا باشیم و این یک نگاه آینده نگر به تولید خودرو و محیط زیست است.

متصدی تصریح کرد: نکته دیگر این است که از نگاه سنتی تولید خودرو به نگاه مدرن در تولید خودرو برسیم و در این نگاه جدید میزان انتشار دی اکسیدکربن اهمیت دارد و خوشبختانه سایپا محصولات خود را از نظر انتشار دی اکسید کربن مورد کنترل و ارزیابی قرار داده تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز