خبرگزاری کار ایران

امید رشیدی عنوان کرد:

مالیات‌های سنگینی که برای وکلا برآورد می‌شود با واقعیت تطابق و همخوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۵۸

رئیس کانون وکلای کردستان گفت: بحث مالیات‌های سنگینی که برای وکلا برآورد می‌شود با واقعیت تطابق و همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید رشیدی در همایشی که با حضور حقوقدانان، وکلا، قضات، مدیران و نمایندگان مجلس به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری ایران و روز وکیل مدافع در سنندج برگزار شد، افزود: روز وکیل مدافع متعلق به یک گروه، سازمان و یک نهاد خاص نیست بلکه متعلق به همه ایرانیان است و ارج می‌نهیم شغلی را که پاسدار حقوق حقوق شهروندی و حقوق اساسی ملت است.

وی به دستاوردهای کانون وکلای کردستان طی سال 95 اشاره کرد و گفت: ارائه معاضدت و خدمات حقوقی رایگان به اقشار ضعیف جامعه در راستای تکالیف ذاتی کانون به گونه ایی که طی سال گذشته در دو نوبت با همکاری قوه قضاییه و کانون وکلا این دو طرح را پیاده کردیم و توانستیم مشکلات حقوقی مردم را لمس کنیم و هر جا احساس نیاز شد تحت عنوان وکالت معاضدت و تسخیری پوشش حقوقی خود را گسترش دادیم.

رئیس کانون وکلای کردستان اضافه کرد: سال گذشته بالغ بر 100 پرونده در کانون وکلا تحت عنوان وکالت معاضدتی و تسخیری پوشش حقوقی داده شد و این دستاورد کوچکی نیست چراکه هیچ نهادی توان همچون مانوری را ندارد و اگر کانون وکلا پوشش حمایتی خود را نداشته باشد. دادگستری نمی‌تواند فعالیت خود را در مقام اجرای قانون پیش ببرد و این وظیفه صرفا در حوزه کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوره تجلی پیدا می‌کند.

رشیدی با بیان اینکه کانون دادگستری یک نهاد مدنی است و در بطن مردم باید وجود داشته باشد ادامه داد: نشست‌های مشترک با دادگستری، کلاس‌های داوری در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته همچنین برای اولین بار تفاهم نامه علمی، آموزشی و معاضدتی نیز با معاونت اجتماعی دادگستری و نیروی انتظامی استان و اداره کل زندان ها منعقد شده است.

وی اضافه کرد: جلسات آموزشی برای تحقق حقوق زن و کودک،  همچنین جلساتی در راستای کاهش آمار طلاق در کانون وکلای کردستان در سال گذشته برگزار شد.

 به گفته رشیدی کانون وکلای کردستان تنها مرجعی است که داری مجله تخصصی در کردستان است و تاکنون 9 شماره از این مجله منشر شده و برگ زرینی در کانون محسوب می شود.

وی افزود: چاپ کتابی تحت عنوان احوال شخصی فقه شافعی با حجم 500 صفحه برای اولین بار در ایران دستاورد مهم دیگر کانون وکلا محسوب می شود و در اردیبهشت سال اینده از این کتاب رونمایی می شود.

رشیدی به مشکلات و معضلات کانون وکلا اشاره کرد و گفت: بحث مالیات های سنگینی که برای وکلا برآورد می‌شود با واقعیت تطابق و همخوانی ندارد به گونه‌ای که سال گذشته 5 نفر از وکلای جوان پروانه فعالیت خود را بدلیل فشار های مالی تحویل دادند و این تدبیر ویژه را می‌طلبد.

رئیس کانون وکلای کردستان ابراز داشت: علی‌رغم مکاتبات صورت گرفته وکلا در سراسر استان برای ابطال تمبرهای مالیاتی مراجعه میکنند و موضوع این است متولی این امر چه کسانی هستند.

وی رعایت احترام و شان وکلا را ضروری خواند و گفت: متاسفانه از سوی برخی قضات جوان ناملایماتی شکل گرفته در حالیکه احترام دو سویه است و رعایت این مهم نظم و زمینه برقراری عدالت در فضای آرام را سبب می شود.

رشیدی به استراتژی کانون وکلای کردستان برای آینده اشاره کرد و گفت: در چارچوب قانون تعامل حداکثری با سیستم قضایی و مجموع اجرایی استان همچنین در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی کانون وکلا نیز پوشش معاضدتی در مسایل نقض شهروندی و حتی آموزش مفاهیم بنیادین حقوقی را در دستور کار قرار می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز