خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کردستان مطرح کرد:

قانون اساسی ایران مترقی‌ترین قانون اساسی دنیاست

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۵۵

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: قانون جمهوری اسلامی مترقی‌ترین قانون اساسی دنیاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر گروسی در همایشی که با حضور حقوقدانان، وکلا، قضات، مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری ایران و روز وکیل مدافع در سنندج برگزار شد افزود: حقوقدانان با تکیه بر شرف وجدانی از موضع حق دفاع می کنند و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

وی گفت: معتقدم قانون جمهوری اسلامی ایران مترقی ترین قانون اساسی دنیاست چرا که برای حل معضلات و مشکلات کشور سه قوه با هم بسیج می شوند و این تعهد و مسئولیت پذیری را نشان می دهد.

گروسی ادامه داد: در سایه قانون و بر اساس شریعت اسلام مردم وکلا، رئیس جمهور و رهبری را انتخاب می کنند بنابراین قانون اساسی کشور بسیار کارآمد می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه قوه قضاییه مجری قانون است ابراز داشت: آنچه که در قوه قضاییه اعمال می شود محصول مذاکرات نمایندگان مجلس و مصوبات شورای اسلامی و شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه حوزه وکالت حوزه وسیعی است عنوان کرد: در این حوزه نیز آسیب هایی نظیر قرارداد های سفید، حق وکالت و وعده نیز وجود دارد که می تواند تهدید کننده تلقی شود لذا ضرورت دارد کانون وکلای استان آسیب شناسی جدی در این زمینه را در دستور کار داشته باشد.

گروسی خاطر نشان کرد: نهاد های نظارتی کانون وکلای استان نیز باید آسیب هایی که علی الخصوص وکلای جوان را تهدید می کند را رصد کنند و در این راستا تدبیر ویژه ای صورت گیرد.

وی مقام وکلا را هم شان قاضی خواند و گفت: احترام و شان قاضی و وکیل باید رعایت شود و دو طرف تمام سعی خود را بر این مهم بگذارند چرا که هر دو عهده دار وظایف مهمی هستند.

گروسی تذکرات به کارآموزان و وکلای جدید را  لازم و ضروری دانست و گفت: دادان اختیار و کسب پروانه کار و فعالیت مسئویت سنگینی را به بار می آورد لذا ضروری است به مسئولیت های مدنی خود تماما آگاه باشید همچنین احترام به محکمه نیز مراعات شود چرا که بستر ساز فضای عدالت می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: می طلبد وکلا دانش حقوقی خود را ارتقا دهند و مهم ترین مطلب  نیز این است که تقوای الهی را پیشه گیرند و با قرآن و نماز مانوس شوند و قطعا خیر و برکت به فعالیت وکیلان افزوده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز