خبرگزاری کار ایران

تسهیلات رونق تولید از ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۱۰

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای اجرای طرح رونق تولید تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا؛ بیش از ۱۵ هزارو ۶۸۲ میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان  تسهیلات رونق تولید به ۲۲ هزارو ۸۹۳ واحد صنعتی و کشاورزی سراسر کشور تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است که از این تعداد ۱۰ هزا رو ۷۰۴ واحد از طریق بانک و ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحد از طریق فرآیند رونق تولید تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

همچنین ازمجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده تا به امروز حدود ۶۹۵۷ میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان از طریق مستقیم بانکها و ۸۷۲۵ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان از طریق فرایند رونق تولید پرداخت شده است.

همچنین استان های مازندران با ۹۸۷ واحد، اصفهان با ۹۶۵ واحد، گیلان با ۷۶۸ واحد و سمنان با ۷۰۸ واحد به ترتیب بیشترین میزان دریافت تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص دادند و مناطق آزاد با ۳۲ واحد دریافت کننده در انتهای جدول دریافت تسهیلات قرار گرفت.

کل واحدهای نظارت و رصد شده نیز ۲۹۹۹ واحد بود که مجموع مبلغ دریافتی این تعداد واحد ۲۹۹۶ میلیارد و ۱۴۹ میلیون تومان بوده است.

بانکهای عامل اعطا کننده تسهیلات رونق تولید نیز شامل بانک های آینده، انصار، پاسارگاد، پست بانک، رفاه کارگران، سپه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، تجارت، توسعه صادرات، توسعه تعاون، کشاورزی، ملت هستن و همچنین خدمات خود را ارائه می‌کنند که در این میان بانک کشاورزی تسهیلات رونق تولید را به ۲۳۹۵ واحد، بانک ملی به ۱۷۵۰ واحد بانک صادرات به ۱۶۴۳ واحد، ملت به ۱۵۴۶ واحد، تجارت به ۱۱۶۹ واحد و بانک صنعت و معدن به ۵۸۹ واحد پرداخت کردند و به ترتیب در جدول بانک هایی که بیشترین پرداخت تسهیلات را داشتند جای دارند و این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با در اختیار داشتن ۴۶ درصد درخواست تسهیلات طرح رونق تولید ۷۵ درصد مبلغ تسهیلات را به خود اختصاص داد.

تمام این آمار در حالی است که گر چه  برخی صنایع و تولیدی هایی که نسبت به دیگر واحد ها بازگشت سرمایه و بهره‌وری سریع‌تری داستند از این تسهیلات منتفع شدند اما گفت و گو با اغلب تولید کنندگان استفاده کننده از این تسهیلات آن را به واسطه بالا بودن سود بانکی و حجم  مالی نه  چندان زیادی که دارد چاره ساز ندانستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز