خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی‌ و گردشگری گیلان:

دیپلماسی دولت در توسعه گردشگری بزرگترین تایید فعالیت های این بخش است

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۵۶۲

مدیرکل میراث فرهنگی‌ و گردشگری گیلان توجه دولت تدبیر و امید و دیپلماسی آن در توسعه گردشگری ایران را بزرگترین تایید بر فعالیت های گردشگری کشور دانست و گفت: گردشگری باید در راس نظام برنامه ریزی ایران قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، اختتامیه دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی گیلان برگزار شد.

در این نشست که با حضور قریب به 700 راهنمای گردشگری از سراسر کشور در زیباکنار گیلان برگزار شد؛ رضا علیزاده با اشاره به نقش گردشگری در معرفی فرهنگ و تمدن اصیل هر منطقه، به جایگاه ایرانیان در توسعه این صنعت اشاره نمود و گفت: وجود راهنمایان فعال و کارآزموده در ایران برگ زرینی در کارنامه گردشگری ایران است، تا آنجا که راهنمایان گردشگری این کشور توان رقابت با دیگر هم صنفان خود در سراسر دنیا را دارند.

وی انتخاب ایران بعنوان "میزبان کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری" را بسیار ارزشمند خواند و افزود: ایران موفق شد تا در رقابت با کشورهایی چون دانمارک و سنگاپور، 18 رأی هیات اجرایی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری را به نفع خود کسب کند و باید گفت که این میزبانی تقویت دیپلماسی فرهنگی در دنیا را به دنبال دارد.

این مسئول با بیان اینکه راهنمایان گردشگری هویت و اصالت کشور را به نمایش می گذارند و بعنوان پیشانی فرهنگی شناخته می شوند؛ برخورداری از 400راهنمای گردشگری فعال در گیلان را یک امر مهم خواند و افزود: این افراد در زمره بهترین و فعال ترین راهنمایان در سراسر ایران قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی‌،صنایع دستی و گردشگری گیلان با ابراز خرسندی از میزبانی گیلان برای برگزاری دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران اظهار داشت: این میزبانی گامی برای توجه بیشتر مردم و مسئولین به موضوع گردشگری و ایجاد عزم ملی برای رونق آن است.

وی افزود: این رویداد نشان می‌دهد که در ذات گردشگری عناصری فراتر از مسائل مادی نقش دارد و همگرایی سازنده و آنچه در فرهنگ، ذات و تمدن ایرانی نهفته است موجبات آشتی و وحدت سایر ملل با ایران اسلامی را فراهم می آورد.

این مسئول با اشاره به وضعیت کنونی ایران و جایگاه گردشگری آن تصریح نمود: با تقویت بنیان‌ روابط بین‌الملل و تعامل دوسویه جهانی که حاصل تلاش های دولتمردان تدبیر و امید است، وارد عرصه جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی گردشگری شده ایم که این رویکرد جهانی مسئولیت سنگینی را متوجه ایران می سازد.

علیزاده توجه دولت تدبیر و امید و دیپلماسی آن در توسعه گردشگری ایران را بزرگترین تایید بر فعالیت های گردشگری کشور دانست و گفت: گردشگری باید در راس نظام برنامه ریزی ایران قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه طی سالهای اخیر فضای هویتی مطلوبی برای راهنمایان گردشگری در کشور به وجود آمده، چندبخشی این صنعت را مورد بحث قرار داد و گفت: ایجاد فرهنگ مشارکت و تعامل جمعی در گردشگری امری ضروریست.

وی با تاکید بر همدلی و همگرایی سازنده بین تمامی تشکل های گردشگری در جهت اعتلای این صنعت ارزشمند از رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور به جهت تلاش های بی شائبه برای اجرای هرچه بهتر دهمین گردهمایی راهنمایان کشور به میزبانی گیلان تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز