خبرگزاری کار ایران

پلیس مالزی درخواست مصاحبه با دیپلمات ارشد کره‌شمالی را داده است

پلیس مالز ی اعلام کرد که درخواست طرح سوال از یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی درخصوص مرگ برادر ناتنی رهبر این کشور را داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پلیس ارشد مالزی، امروز –چهارشنبه – اعلام کرد که ماموران تحقیقات درباره مرگ برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی می‌خواهند یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی را در این‌باره مورد سئوال قرار دهند.

تاکنون ماموران تحقیقاتی پنج تن را در خصوص حمله مرگبار به برادر رهبر کره‌شمالی در فرودگاه کوالالامپور بازداشت‌ کرده‌اند. گفته شده که این مقام‌ها می‌خواهند تا سه تن از جمله «هیون کوانگ سونگ» مشاور ارشد سفیر و همچنین «کیم اوک ایل» کارمند هواپیمایی کره‌شمالی را نیز مورد سوال قرار دهند.

«کیم جونگ‌نام» هفته گذشته در حالی‌که در فرودگاه کوالالامپور در انتظار پرواز به ماکائو بود، به گفته پلیس مورد حمله‌ با مواد سمی قرار گرفت و ساعاتی بعد درگذشت.

برادر ناتنی رهبر کره شمالی سال‌ها پیش، خارج از کشورش زندگی می‌کرد. تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مداربسته فرودگاه کوالالامپور، لحظه سوء قصد وی را نشان می دهد که تنهاست و دو زن از پشت سر به او نزدیک شده و چیزی را به سر و صورتش می‌مالند.

کد خبر : ۴۶۲۵۶۰