خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

پیشی گرفتن مزد از تورم کافی نیست/ تثبیت قدرت خرید خواسته کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۵۱۳

یک مقام صنفی کارگری می‌گوید دولت باید نقش مسئولانه تری در مذاکرات مزدی 96 ایفا کند چرا که به صورت کلی این دولت ها هستند که با تصمیم گیری‌های کلان خود به معیشت کارگران و اقشار محروم سمت و سو می‌دهد.

«علی اصلانی» در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: در سال‌های گذشته دولت بازیگر موثری در مذاکرات مزدی نبوده است و این امر موجب شده است که سر کارگران در مذاکرات مزدی بی کلاه بماند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه دولت باید نقش مسئولانه‌تری در مذاکرات مزدی ایفا کند، تصریح کرد: به صورت کلی این دولت‌ها هستند که با تصمیم گیری‌های کلان خود به معیشت کارگران و اقشار محروم سمت و سو می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه سفره‌های کارگران از اقلام مصرفی سبد معیشتشان خالی شده است، گفت: دستمزد 812 هزار تومانی سال 95 هیچ کمک به بهبود شرایط معیشتی کارگران نکرد، چرا که حداقل دستمزد صرفا به گونه‌ای تعیین شد که تنها چند درصد از تورم اعلام شده توسط نهادهای رسمی بالاتر باشد و این در حالی است که این میزان افزایش هیچگاه کافی نبوده است و کارگران خواهان تثبیت قدرت خرید خود نیز هستند.

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر لحاظ شدن محاسبات مربوط به سبد معیشت در تعیین مزد سال 96 ، تصریح کرد: گنجانده شدن محاسبات سبد معیشت در دستمزد 96 به واقعی شدن مزد کمک می‌کند و توقع کارگران کشور هم همین است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز افزود: اینکه بالا رفتن سطح دستمزدها اخراج کارگران را تسریع می‌کند استدلال غلطی است که زیرا کارگران همین حالا نیز به صورت گسترده‌ای در حال از دست دادن امنیت شغلی خود هستند.

اصلانی در پایان با بیان اینکه دستمزد‌های کارگران جز موانع تولید نیست، تصریح کرد: پویایی تولید به حیات کارگران بستگی دارد و هرگونه نگاه جزم اندیشانه به آن سم مهلکی برای اقتصاد کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز