خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۴۸۳

فرار عناصر داعش از فرودگاه موصل، کشف اجساد ده‌ها پناهجو در سواحل لیبی، دیدار سناتور آمریکایی با پادشاه عربستان، آمادگی ریاض برای اعزام نیرو به سوریه، افزایش نیروهای نظامی آلمان، آشوب در استکهلم و رد ادعای ترکیه علیه ایران توسط عراق از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، با پیشروی گسترده نیروهای عراقی در منطقه غربی شهر موصل عناصر داعش از فرودگاه موصل عقب‌نشینی کردند.

-اجساد ۷۴ پناهجو که سعی داشتند از طریق آب‌های لیبی خود را به اروپا برسانند، در سواحل شهر «زاویه» واقع در غرب لیبی کشف شد.

-«جان‌ مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی پس از دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، وارد ریاض شد و با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

-«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان از آمادگی کشورش برای اعزام نیرو به سوریه خبر داد.

-وزارت دفاع آلمان اعلام کرد دولت این کشور تصمیم دارد تعداد نیروهای نظامی این کشور را در هفت سال آینده به ۲۰۰ هزار نفر برساند.

-گروهی ناشناس در حومه استکهلم، پایتخت سوئد با ایجاد اغتشاش اقدام به آتش زدن خودروها و پرتاب سنگ به سوی پلیس و همچنین غارت فروشگاه‌ها کردند.

-«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق اتهام‌های اخیر ترکیه علیه ایران مبنی بر تلاش این کشور برای فرقه‌گرایی در خاورمیانه را غیرمنطقی و غلط توصیف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز