خبرگزاری کار ایران

اما و اگر‌های صدرنشینی لیگ برتر فوتبال بانوان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۱۰

صدر نشینی آینده سازان میهن نجف آباد درلیگ برتر بانوان با اما و اگرهای همیشگی در فوتبال همراه شده است و همه چیز منوط به دربی کرمان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در حالی ‌که لیگ برتر فوتبال بانوان کشور به‌روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، رقابت هر لحظه حساس‌تر شده و پیکار برای قهرمانی در بازی‌های غیرمستقیم بین صدرنشینان دنبال می‌شود.

فصل گذشته تیم آینده‌سازان در رقابتی نزدیک با شهرداری سیرجان و شهرداری بم قرار داشت اما در آخرین دیدار فصل و با باختی که متحمل شد در یک‌لحظه از جایگاه صدرنشینی به مقام چهارم لیگ سقوط کرد که این مسئله نشان از نزدیکی رقابت‌ها و تأثیرگذاری امتیازات تفاضل گل‌ها و بازی‌های باخته و مساوی داشت؛ اما در لیگ جاری به‌نوعی این وضعیت تکرار شده و رقابت آینده‌سازان اکنون در به دست آوردن مقام صدرنشینی به اما و اگرهای پیروزی و یا حتی مساوی این تیم با شهرداری بم است؛ اما چگونه؟

به ‌این ‌ترتیب که در آخرین تغییرات جدول رده‌بندی لیگ بانوان تیم‌های سیرجان و بم که با 16 بازی انجام‌شده یک‌قدم از آینده‌سازان جلوترند و نتایج کسب‌شده این دو تیم تغییراتی در ترکیب جدول به وجود آورد. تا هفته قبل، تیم آینده‌سازان بدون شکست و فقط با دو مساوی در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت و به دنبال آن شهرداری بم با یک باخت و یک مساوی در تعقیب این تیم و در مقام دوم قرارگرفته و پس ‌از این دو تیم هم شهرداری سیرجان با یک باخت و دو مساوی علی‌رغم تفاضل گل بالایی که نسبت به این دو تیم داشت در جایگاه سوم نشسته بود.

این شرایط تا جایی پیشرفت که دربی کرمان با حواشی بالا برگزار شد و به دنبال آن مربی تیم شهرداری بم تیم خود را از زمین‌بازی بیرون کشید که این امر تا لحاظ کردن رأی کمیته انضباطی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما در هفته‌ای که آینده‌سازان به هفته استراحت رسیده بود دو رقیبش علی‌رغم کسب پیروزی دربازی‌هایشان، نتیجه متفاوتی گرفتند.

به‌ این ‌ترتیب که مبنی بر گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم شهرداری بم و شهرداری سیرجان از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر با توجه به خروج تیم شهرداری بم از زمین‌بازی از دقیقه 88 و اعتراض به داوری و امتناع از ادامه این بازی، طبق ماده 84 آیین‌نامه انضباطی نتیجه دیدار فوق سه بر صفر به سود تیم شهرداری سیرجان اعلام شد. با اعلام این خبر و ثبت دو باخت در کارنامه شهرداری بم این تیم رسماً از گردونه رقابت برای صدرنشینی جدا شد و این مقام را فعلاً به‌ صورت قرضی اما دودستی تقدیم سیرجانی کرد.

در حال حاضر تیم شهرداری سیرجان با یک بازی بیشتر علی‌رغم تک باختی که در کارنامه دارد اما فعلاً در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و پس‌ از آن آینده‌سازان در جایگاه دوم قرار گرفته است. اکنون تیم آینده‌سازان در رقابت‌ها با سیرجان باید مراقب باشد که هیچ دیداری را نبازد و این منوط به مقاومت آینده‌سازانی‌ها در دیدار حساس این تیم با شهرداری بم در اصفهان است. چرا که تنها ثبت یک باخت در کارنامه آینده‌سازان کافی است تا این تیم در شرایط برابر با سیرجان قرار گرفته و به ‌این ‌ترتیب در تفاضل گل به تیم سیرجان ببازد.

در حالی ‌که دو بازی باقی‌مانده سیرجانی‌ها با ذوب‌آهن اصفهان و همیاری آذربایجان خواهد بود و به نظر کار دشواری پیش روی صدرنشین فعلی رقابت‌ها نیست؛ دختران فوتبالیست اصفهانی نیز دو دیدار خارج از خانه را مقابل خیبر خرم‌آباد و قشقایی شیراز قرار خواهد گرفت که به نظربازی‌های ساده‌تری هستند و در مسابقات دور رفت هر دو در اصفهان مغلوب آینده‌سازان شده‌اند. با این حال، دیدار آینده‌سازان با شهرداری بم به‌نوبه خود حساسیت‌های بالایی دارد چراکه بازی دور رفت این دو تیم در کرمان نیز با حاشیه‌های زیادی برگزار شده و اگرچه آینده‌سازان دو گل به ثمر رساند اما گل دوم پذیرفته نشد و بازی یک ـ یک مساوی به پایان رسید.

اکنون باید دید تیم فوتبال آینده‌سازان چگونه سه بازی باقیمانده خود را مدیریت کرده و با ادامه روال نباختنش در این دیدارها، از چنگ گربه سیاه خود یعنی تیم شهرداری سیرجان می‌گریزد تا بدین ترتیب پس از سال‌ها تلاش بتواند جام این رقابت‌ها را به اصفهان بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز