خبرگزاری کار ایران

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی در بهشهر:

هاشمی تنها کسی بود که جریان و اصل انحراف راشناخت/هاشمی مظهر امید و پناه مردم بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۱۶۳

اگر تمام عالم بخواهند کسی را کوچک کنند نمی توانند و بالعکس؛ خیال نکنید می توان از طریق تلویزیون و دیگر رسانه ها شخصیتی را بزرگ و یا کوچک کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه در سالن بصیرت شهرستان بهشهر برگزار شد.

مشاورآیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم با بیان اینکه شخصیت های بزرگ و والا به تعاریف و بزرگ نمایی نیاز ندارند، اظهار کرد: اگر تمام عالم بخواهند کسی را کوچک کنند نمی توانند و بالعکس؛ خیال نکنید می توان از طریق تلویزیون و دیگر رسانه ها  شخصیتی را بزرگ  و یا کوچک کرد.
غلامعلی رجایی گفت: هاشمی رفسنجانی مظهر امید، پناه امام و درکنار شهید مطهری و شهید بهشتی از محدود افرادی بودند که بارها نظر امام را تغییر دادند و نظر خودشان را به امام قبولاندند این شخصیت روح بزرگی داشت که خود را درگیر مسائل کوچک نمی کرد و تنها کسی بود که جریان و اصل انحراف را شناخت.
وی به ابعاد شخصیتی هاشمی در دوران های مختلف پرداخت و ادامه داد: متاسفانه فرهنگ جامعه ما فرهنگ شفاهی است و امام خمینی (ره) به دلیل اعتمادی که به آیت الله هاشمی داشت حکم بازرگان را به ایشان داد و به رغم شایستگی های دیگران هاشمی فرمانده جنگ شد.
این استاد دانشگاه گفت: در شرایطی که زیرساخت های کشور تخریب شد و کشور با مشکلاتی مواجه شد هاشمی با زیرکی، هوشیاری و واقع گرایی مملکت را نجات داد.
غلامعلی رجایی به رابطه سیاسی هاشمی با جهان اسلام اشاره کرد و افزود: امروز با عراق در مرحله صلح نیستیم ما در مرحله آتس بس با عراق قرار داریم.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در 16 ماهی که در زندان بود 25 جزء قرآن را حفظ کرد و 53 جلد تفسیرقرآن تالیف کرد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می شود تصریح کرد: احمدی نژاد به وزرا و معاونینش دستور داده بود که در جلسات مجمع شرکت نکنند و مسکن مهر و یارانه ها دو معضلی بود که به کشور آسیب زد امروز 17 هزار واحد مسکن مهر به علت مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مانند آب، فاضلاب، دوربودن راه دسترسی ، ناامنی و .. به فروش نمی رسد و آیا با هدفمندی یارانه ها سرمایه ها صرف زیرساخت ها شد؟
رجایی خاطرنشان کرد: هاشمی بزرگ بود زیرا جریان انحرافی و اصل انحراف را شناخت و در جامعه قانون خط قرمز است و همه در برابر قانون یکسانند.
وی تاسیس480 واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور و شعبه هایی در خارج از کشور را از اقدامات این شخصیت والا برشمرد و ادامه داد:آیت الله هاشمی به رفاه، پیشرفت و اعتلای مردم می اندیشید، مردم آگاه و با نظام  همراه هستند اما مدیران باید بستر توسعه و پیشرفت را برای مردم فراهم کنند.
مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مسئله هسته ای موضوع مهمی بود که مدنظر آیت الله هاشمی بود و البته ظریف برجسته ترین دیپلمات است که در دوره قبل ممنوع التالیف شده بود انگار شرایط طوری برنامه ریزی شده بود تا هرکس شایسته بود از جامعه کنار زده شود.
غلامعلی رجایی با بیان اینکه واقع گرایی هاشمی بی نظیر بود گفت: آیت الله هاشمی پناه، امین امام و رهبری بود که در عرصه جهاد، مبارزه و دیگر مراحل زندگی اش زبانزد  و حاصل چنددهه مبارزه بود؛ هاشمی معتقد بود همه سلایق و گروه ها بایست در جامعه مشارکت داشته باشند نظرات و انتقاداتشان را مطرح کنند و این عقیده از مکتب اسلام همان مکتب اعتدال  گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز